"גדולי ישראל התנגדו"

המאבק הבא עם כהנא? מינוי דיינים במחלוקת

הר מתן כהנא טרם הודיע על תאריך לכינוס הוועדה למינוי דיינים, אך מאחורי הקלעים המאבקים החלו: בש"ס ו'יהדות התורה' חוששים ממינוי הרבנים דוד בס ובניהו ברונר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתן כהנא (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

השר לשירותי דת, מתן כהנא, טרם קבע מועד לכינוס הוועדה למינוי דיינים, אך בסיעות החרדיות וברבנות הראשית חוששים שהשר יתעקש על מינוי שני רבנים שגדולי ישראל התנגדו אליהם.

מדובר ברבנים מהציונות הדתית, הרבנים דוד בס ובניהו ברונר. בלשכת שר הדתות אומרים כי טרם החלו לעסוק בשמות המועמדים אך לדברי גורם בכיכר בשרד: "החרדים יבינו מהר כי אין להם זכות וטו, תם עידן ההכתבות, אנחנו נחליט על זהות הדיינים הדתיים".

כאמור, ברבנות הראשית ובסיעות החרדיות חוששים מאוד. לדברי בכיר בש"ס: "צריך לזכות, זו לא התנגדות אישית שלנו, זה לא משהו שנולד עכשיו, זו החלטה של פוסקי הדור מרן רבינו עובדיה יוסף ומרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב. הם ממש פסלו אותם, לא ניתן יד למינוי המנוגד לגדולי הדור".

טרם ברור כיצד יפעלו בש"ס ו'יהדות התורה' במידה וכהנא יחליט למנות את הרבנים שבמחלוקת. בין היתר נשקלת האפשרות להחרים את דיוני הוועדה בכדי "לא לתת יד למינויים מסוג זה".

כזכור, כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת, השר כהנא, מתכוון להחליף 90 ראשי מועצות דתיות ממונים ומתכוון לשנות את פני המועצות הדתיות בישראל: יותר נשים, עדיפות לצעירים, והגבלת כהונה.

השר כהנא שיגר בשבוע שעבר מכתב לעשרות ראשי המועצות הדתיות שהמכהנים מתוקף מינוי זמני: "כהונת הממונים הוארכה בפעם האחרונה עד ליום 31.10.2021 בין היתר, על מנת לשמור על רצף ניהולי במועצות הדתיות במהלך תקופת ממשלות המעבר וכן לאפשר פרק זמן לחידוש הרכבי המועצות הדתיות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר