היה מתוכנן?

עוד הפסד לקואליציה: משכו את החוק שהוגש

השר אלקין משך את הצעת החוק להקמת "קרן העושר" ממסי חברות הגז והנפט, אחרי פיליבסטר של 14 שעות • בקואליציה מחו על העלאתו בשבוע התקציב, אבל היו"ר סילמן אומרת: "הכל מתוכנן" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סילמן, אמש במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

ניצחון חלקי לאופוזיציה, או שמא בכלל רווח לקואליציה? הדיון במליאת הכנסת, שהחל אתמול (שני) בשעה 10:00, הסתיים קצת לאחר חצות, אחרי כ-14 שעות דיון וקריאת הסתייגויות ונאומים של חברי אופוזיציה, לאחר שהשר זאב אלקין משך את הצעת החוק ואמר כי יחזיר אותה למליאה בעוד כשבוע.

החוק המדובר הוא "מיסוי משאבי הטבע", שאמור להסדיר את פעילות "קרן העושר" שאליה יועברו המסים שתשלמנה חברות הנפט והגז, חוק שהציעה שרת החדשנות והמדע, אורית פרקש הכהן מכחול לבן, לשעבר יו"ר רשות החשמל.

אך הסיפור אינו בעיכוב החוק, אלא ביחס הפנימי אליו, בין המפלגות בקואליציה. ל'כיכר השבת' נודע כי היו קולות שתהו על החלטת היו"ר, עידית סילמן מימינה, להעלות את ההצבעה בשבוע התקציב, כשהמאמץ צריך להיות מוקדש רק למען זה, והיו שכינו אותה "התנהלות לא מקצועית".

הרגעים הגדולים של הלילה האחרון (באדיבות: ערוץ כנסת)

מטעם יו"ר הקואליציה נמסר בתגובה כי בכלל האירוע היה מתוכנן, כחלק מסדר הפעולות בשבוע התקציב: "החוק בא בהמשכים כי יש לו כמות גדולה של הסתייגויות, אבל לא כ"כ גדולה כדי להפעיל את סעיף 98, שיקצוב את זמן הדיונים, ואנחנו מתקדמים בקצב שלנו. מבחינתנו הח"כים נחו בבית, והאופוזיציה היא שהתישה את עצמה. הכל אצלנו מתוכנן לימי התקציב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר