המפגש הדרמטי בחקירה

הרב ברלנד לאח של נסים שטרית: 'אתה יכול לשבת שבעה'

במהלך מפגש טעון בין הרב אליעזר ברלנד שנעצר בחשד למעורבות בפרשת הרצח והחטיפה, למאיר שטרית, אחיו של הנעדר נסים שטרית, אמר הרב: "אתה יכול לשבת שבעה, אני מתנצל" (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרב ברלנד, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרשת "ניקיון כפיים": בצל הארכת מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', בחשד למעורבות בפרשת הרצח והחטיפה של ניסים שטרית ואברהם אדרי לפני 30 שנה, הערב (שלישי) מתברר כיצד הרב ברלנד קשר עצמו למיוחס לו, במהלך החקירה.

כזכור, הרב ברלנד נעצר אתמול על-ידי המשטרה מבית הכלא בו שהה, והועבר לחקירה בימ"ר ירושלים, שם נחקר במשך שעות ארוכות, ועומת עם חלק מהנחקרים בפרשה.

בין היתר, הופגש הרב ברלנד עם מאיר שטרית, אחיו של נסים שטרית שנעדר זה 30 שנה וגופתו עדיין לא אותרה.

במהלך המפגש הטעון בין השניים, שאל שטרית את הרב ברלנד: "אני יכול לשבת שבעה?".

הרב ברלנד השיב לו: "אתה יכול לשבת שבעה ולהגיד קדיש, אני מתנצל".

עורכי הדין נעמה חדד ורותם טובול, פרקליטיו של הרב ברלנד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשל דברים אלו, ייחס ביהמ"ש לרב ברלנד כי קשר עצמו למיוחס לו. מוקדם יותר היום האריך ביהמ"ש את מעצרו של הרב בתשעה ימים. שופט בית משפט השלום, אלעד לנג כתב בהחלטתו: "הוא היה מעורב ביחד עם אחרים בביצועם של שני מעשי רצח. אחד בשנת 86 והשני ב-90. עיינתי בתיק החקירה, הראיות מצטרפות לראיות שהוגשו לבית המשפט בעניינם של אחרים שאף הם חשודים באותם מעשים המיוחסים למשיב. יש חשד סביר לביצוע העבירות. קשר את עצמו למיוחס לו ומסר גרסה".

חוקרי הימ"ר ממשיכים לחקור את הפרשה הזו, כאשר המשימה העיקרית היא לאתר את גופת הנער ניסים שטרית.

כזכור, בתחילת החודש נחשף ב'כיכר השבת' כי חוקרי משטרה בלבוש אזרחי וחוקרי זיהוי פלילי נצפו לאחרונה באתרים שונים בעיר ירושלים וסביבתה, כפעילות שמסתמנת עד כה כאיסוף ראיות במסגרת חקירת תיק רצח שארע לפני עשרות שנים בירושלים או בסמוך לה.

"רוצה לדעת איפה הדם של אחי"; מאיר שטרית בריאיון

כפי שדווח בכיכר השבת, בשבועות האחרונים נעצרו חמישה חשודים, בהם בנו של שר בכיר לשעבר במעורבות בפרשיות שהסעירה את המדינה בשנות ה-80 וה-90.

הפרשייה הראשונה הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרים החשודים, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר