יוזמה תקדימית

בישיבה הוחלט: הכנסת ספר התורה תתקיים "בין הסדרים"

"הכנסת ספר תורה ללא ביטול תורה": בישיבת תורה בתפארתה שבאלעד, הוחלט באופן תקדימי, כי מעמד הכנסת ספר התורה החדש לישיבה - יתקיים בזמן 'בין הסדרים'; 'למנוע ביטול תורה' (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ישיבת תורה בתפארתה (צילום: ארכיון כיכר השבת)

ביטולה זהו קיומה? בישיבת תורה בתפארתה שבעיר אלעד, קיבלו ראשי הישיבה החלטה, לקיים את מעמד הכנסת ספר החדש לישיבה - בזמן "בין הסדרים".

על פי ההחלטה התקדימית, כתיבת האותיות שתתקיים ביום שלישי, תתקיים בין השעות 17:00 ל-19:00 - בחדר השיעורים הגדול בישיבה, ללא השתתפות הבחורים, שיהיו בבית המדרש הסמוך וימשיכו לעסוק בתורה.

כאשר תסתיים כתיבת האותיות בשעה 19:00 (בזמן סיום סדר שני. ח"ב), תצא התהלוכה מכיוון חדר השיעורים לבית המדרש - תהלוכה שתיערך במשך כחצי שעה לכל היותר - כולל הריקודים בבית המדרש.

לאחר מכן תתקיים תפילת ערבית ואז ישבו הבחורים, רבני הישיבה והאורחים לסעודת מצווה לרגל הכנסת ספר התורה - עד השעה 21:00.

בשעה 21:00, הבחורים יתחילו כהרגלם עד סדר שלישי, ובכך לא ייפגע סדר הלימוד שלהם בעקבות הכנסת ספר התורה.

'סיום מסכת' בישיבה. ארכיון (צילום: ישראל כהן)

בחור בישיבה מספר בהתרגשות ל'כיכר השבת': "מדובר ביוזמה מרגשת שעוד לא הייתה נהוגה עד היום בעולם הישיבות. תמיד אמרו; "עתה לעשות להשם הפרו תורתך", וכי הכנסת ספר תורה דוחה את הלימוד, אך אבני הישיבה בעצת גדולי הדור, החליטו, כי הכנסת ספר התורה לא תפגע בסדר הלימוד הרגיל, וכך אכן יעשה".

"ספר התורה החדש", מספר הבחור, "נתרם על ידי יהודי חשוב מלונדון, שעודכן מבעוד מועד על סדר ההכנסת ספר התורה, והוא אף בירך על כך. אנחנו רק מקווים, שבזכותנו, זה ייהפך לנוהג קבוע בכל היכלי הישיבות הקדושות".

יצוין, כי ישיבת תורה בתפארתה, היא ישיבה שהוקמה על ידי מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל בעקבות המחלוקת מול 'הפלג הירושלמי' בישיבת חדרה, כיום מונה הישיבה קרוב ל-1,000 בחורים, בראשות הישיבה עומד הגאון רבי יעקב סטפנסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר