הפרשה המטלטלת

המתחזה מלבנון: כך רבנים מתכוונים למנוע את המקרה הבא

שלושה מנהלי בתי דין מוכרים בארה"ב העוסקים בגיור מתייחסים לפרשיית המתחזה מלבנון, המטלטלת את היהדות החרדית, ומודיעים כיצד בכוונתם למנוע מקרה דומה (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
תמונה בה נראה החתן (מחזיק תעודה) עם בני משפחתו (צילום: ללא קרדיט)

פרשיית המוסלמי המתחזה, שהונה כלה חרדית בארצות הברית, ממשיכה להסעיר את היהדות החרדית בתפוצות ברחבי העולם. העובדה כי מדובר במחדל במסגרתו לא נבדקה כהוגן יהדותו של "החתן" מוסיפה להטריד את הממסד הרבני בארצות הברית.

בעקבות המקרה התכנסו אתמול שלושה חברי בית דין מוכרים בארצות הברית, העוסקים בענייני בירור יוחסין, הרב חיים ישראל הכהן שפערלין מקליפורניה, מנהל בית דין אגודת ישראל בחוף המערבי, הרב שלום דוב בער שוחט מברוקלין, מנהל בית הדין שע"י אגודת הרבנים בארה"ב וקנדה, והרב משה מרדכי ליברוב מבוסטון, מנהל בית הדין שעל ידי ועד הרבנים המקומי, ופרסמו שורת החלטות לכל מי שמתעסק בנושא.

"בהמשך למאורע המצער שהתפרסם, אשר רב מסוים סידר קידושין מבלי לערוך בירור יהדות כדבעי, ואח"כ נתעורר חשש חזק שהחתן גוי גמור ר"ל, ונתפרסמו תמונות החתונה וכו' וד"לו מחמת זה יצא לעז על שליח חב"ד שסמך על הרב המסד"ק הנ"ל - התקיימה היום שיחת ועידה לדון על דבר המצב ולטכס עצה היאך לשפר ולתקן המצב הקיים, ובכך לחזק את קדושת עם ישראל, וזאת לאור דברי כ"ק אדמו"ר בשיחותיו הק' ע"ד החיוב לתקן את הפרצה האיומה של הכנסת גויים אל תוך עם ישראל".

הרבנים פירטו כי "בשיחת הועידה השתתפו הרבנים החתומים מטה, מנהלי בתי דין ותיקים וידועים ביבשת אמריקה (המוכרים גם ע"י הרבנות הראשית לישראל), והמתעסקים מדי יום ביומו בענייני בירור יוחסין ויהדות, גירות וגיטין, והעומדים בקשר מתמיד והדוק עם רבנים ברחבי תבל".

ההחלטות שקיבלו הרבנים הדיון היו כי "בעזה"י בשבועות הבאים, לאחר התייעצות עם עוד מרבני אנ"ש, נפרסם כללים מסודרים הנוגעים לבירור יוחסין ויהדות, סידור קידושין, סידור גיטין, קבלת גרים, והמסתעף לענין שמירת יחוס עם ישראל".

עוד החליטו כי "מוכרח אשר מי שמסדר קידושין יידע היטב על בוריין את ההלכות של בירור יוחסין ויהדות, סידור קידושין, וכו', ויקבל היתר הוראה לזה מאת רבנים מובהקים. ובלא זה אל יהין אחד לסדר קידושין או לאשר יהדות, ואל יהיה ממכשילי הרבים ח"ו".

וכן "אין לסמוך בעיניים עצומות על תעודות גיור, אפילו מרבנים אורתודוקסיים, מבלי לברר היטב על מהות הבי"ד, על מהות המתגיירים ועל קבלת המצוות שלהם, וד"ל".

הרבנים הוסיפו, כי בכדי לסייע לאלו העוסקים בגיור, יפתחו "בתקופה הקרובה משרד מיוחד על ידי החתומים מטה לעזרה וסיוע לשלוחים בענינים הנ"ל, לקשר השלוחים עם בתי הדין וכו'. וכן בכדי לסדר רישום של בירור היהדות והיוחסין, הקידושין, והגיטין שנעשים ע"י השלוחים, וכו'.

"ויה"ר אשר בזכות ההקפדה על שמירת קדושת וטהרת עם ישראל, ובפרט בענין הנוגע לעצם קיום עם ישראל, נזכה לגאולה האמיתית והשלימה במהרה בימינו ממש".

כזכור, הפרשה שהתפרסמה שנחשפה אתמול (שני) ב'כיכר השבת', עוררה סערה רבה. על פי הדיווח, חתן בארה"ב שנהג והתלבש כיהודי חרדי לכל דבר התגלה כמוסלמי לבנוני.

"בשלב מסוים הגיעו האחים של הכלה לבית הזוג הצעיר, וראו שלושה דרכונים עם שמות שונים - כולם נושאים את פניו של החתן. כמו כן התגלו תמונות שבהם הוא נצפה בחזות מוסלמית עם אנשים נוספים - ככל הנראה בני משפחתו האמיתית. באותו רגע דאגו הרבנים שהכלה תעזוב מידית את הבית", תיאר ל'כיכר' אחד המעורבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר