סערה במליאה

האופוזיציה ניצחה והערבים צהלו, בנט הוזעק ברגע האחרון

חבר הכנסת מרע"מ הביך את הקואליציה, הצביע הפוך מעמדת מפלגתו וגרם לאופוזיציה לנצח הערב בהצבעה על הקמת בית חולים בסכנין • בן גביר תמך בצעד: "אין לי בעיה עם ערבים כערבים" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מאזן גנאים מרע"מ (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)

מבוכה לקואליציה: הצעת החוק שהגיש יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה מהאופוזיציה, עברה הערב (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת על חודו של קול, כאשר 51 הצביעו בעד מול 50 נגד. האופוזיציה ניצחה בהצבעה.

הקול המכריע היה של ח"כ מאזן גנאים מרע"מ, ראש עיריית סכנין לשעבר, שנטש את המחויבות הקואליציונית והצביע בעד - הפוך מכפי שהצביעו עמיתיו למפלגה. ההצבעה הייתה על אף ניסיונות שר החוץ יאיר לפיד לשכנע את גנאים להתנגד - ניסיונות שעלו בתוהו.

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, התנגד להצבעה, ועשה זאת בבוטות, כשעמד מול ספסלי האופוזיציה וצעק נגד לעיני חברי הכנסת של הליכוד.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הוזעק ברגע האחרון בניסיון להשלים את הקולות הדרושים לקואליציה, אך גם זה לא עזר והצעת החוק, כאמור, עברה.

רגעי ההצבעה במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

שוב ניצחון האופוזיציה הוא בנושא החשוב לרשימה המשותפת, שמשתפת פעולה עם הליכוד ויתר סיעות הימין באופוזיציה, הפעם בקשר להקמת בית החולים בעיר הערבית המרכזית.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מסר לאחר העברתו בטרומית: "גאה שהצעת החוק שלי עברה בטרומית. מתוך 33 בתי חולים רשמיים במדינה אין אחד בעיר ערבית, והיום אנחנו מתחילים לתקן את העוול הזה. בית החולים ישרת את כל תושבי האזור שנמצאים במרחק 40 ק"מ מבית החולים הקרוב, ויהווה מנוע צמיחה לסכנין ותושביה. נמשיך לקדם את החוק מול הממשלה ובכנסת".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, שהצביע בעד החוק והוביל להעברתו, אמר: "כפי שאמרתי וחזרתי לאורך כל השנים, אין לי כל בעיה עם ערבים כערבים. הקמת בית חולים בסכנין אינה סותרת את אמונתי, אבל יש לי בעיה עם מי שנלחם במדינת ישראל ועם מי שפועל נגד עם ישראל, אותו אני רוצה לזרוק מכאן. כמו כן יש לי בעיה עם הממשלה הזאת וההצבעה היום מקדמת את סופה".

בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: מאזן גנאים מרע"מ שבר עכשיו את המשמעת הקואליציונית והצביע בניגוד לעמדת הקואליציה בעד חוק להקמת בית חולים בסכנין, כי זה חשוב לו. אבל אף אחד מקרב חסרי החוליות בימינה לא חשב לעשות מעשה דומה ולהצביע בעד חוק ההתיישבות הצעירה, כי זה לא חשוב להם. מאה שמונים מעלות שמאלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר