הרפורמות בדת ומדינה

ברבנות תוקפים: "למה הערבים מתערבים בנושאי יהדות?"

לאחר אישור רפורמת הכשרות ולקראת הרפורמה בגיור וברישום נישואין, ברבנות הראשית תוקפים בחריפות את יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס: "למה מוסלמי מכריע את הכף בנושאי היהדות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט ומנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעוד כשבועיים צפוי השר לשירותי דת, מתן כהנא, לפתוח בהליך רפורמת הגיור, רפורמה שהייתה אמורה להגיע לכנסת כבר השבוע אך לבקשת מתן כהנא, ח"כ יוליה מלינובסקי דחתה את הנושא בשבועיים.

ברבנות הראשית זועמים על יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, שסיעתו היא זו שתכריע בכל הקשור לנושאי דת ומדינה שכן הממשלה נשענת על רע"מ וללא הצבעות הח"כים הערבים - הרפורמות לא יעברו בכנסת.

קראו עוד: הממשלה המסוכנת בהיסטוריה // ישי כהן

חברים במועצת הרבנות התבטאו בסוף השבוע בחריפות נגד מנסור עבאס: "ממתי חברי כנסת ערבים ייקבעו לנו בנושאי היהדות? למה בכלל הערבים מתערבים בנושאי יהדות? למה מוסלמי מכריע את הכף בנושאי יהדות? זה חסר תקדים".

יו"ר סיעת ש"ס במתקפה נגד כהנא ובנט

לדברי חבר במועצת הרבנות: "תמיד הייתה הסכמה בין מנהיגי הדתות בארץ ישראל, אף דת לא מתערבת לשנייה. תשאלו את ח"כ אחמד טיבי, הוא מעולם לא הצביע בעד גיור סיטונאי, מעולם הוא לא התערב, להיפך - הוא כיבד את המסורת היהודית. עבאס וחבריו שוברים כל הסכמה בין דתית שהייתה כאן במשך השנים. עבאס הולך להיות שותף לאישור רפורמה שתביא גיור סיטונאי שלא על פי ההלכה היהודית".

חבר מועצת רבנות אחר אמר: "מתן כהנא ונפתלי בנט צריכים להתבייש. הם משנים את כל הקשור לנושא היהדות במדינת ישראל. המינימום למהלכים כה דרמטיים זה שיהיה לזה רוב יהודי, לכהנא ובנט אין רוב יהודי התומך ברפורמות שלהם, הם משתמשים בערבים כדי להחריב את הרבנות, להרוס את היהדות".

יצוין כי הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, שקל בשבוע שעבר לבקש פגישה עם ח"כ מנסור עבאס, בכדי לנסות ולשכנע אותו שלא להתערב בנושאי דת ומדינה, אך הייעוץ המשפטי מנע זאת בשל העובדה שהרב מכהן בתפקיד ממלכתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר