"התנגדות נחרצת"

הראשון לציון הגר"י יוסף נגד הדיינים שהתירו אשת איש

הרב הראשי, הראשל"צ הגר"י יוסף, בהתבטאות נגד פסק הדין של שלושת הדיינים שהתירו אשת איש: "קראתי לדיין והבעתי בפניו את התנגדותי הנחרצת, ראיותיו אינם ראיות" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"ראיותיו אינם ראיות", כך תקף הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, את הדיין הרב יאיר בן מנחם, שכתב את פסק הדין שהפקיע נישואין בבית הדין בתל אביב, פסק דין שאליו הצטרפו הדיינים הרב דניאל אדרי והרב אפרים כהן. יודגש כי הראש"ל התנגד לפסק הדין כבר לפני תקופה, עת עודכן על פסק הדין.

הסערה פרצה לאחר ששלושת הדיינים פסקו לבטל נישואים לאחר שלדבריהם האשה מותר בשל חוות דעת פסיכולוגית, וביטלו את נישואי האישה מדין מקח טעות.

הראשון לציון התבטא בנושא ואמר: "לאחר שיישבתי ועיינתי בתיק, קראתי לדיין ללשכתי והבעתי בפניו את התנגדותי הנחרצת ושאין להתיר בשום אופן, ואף טרחתי וישבתי עמו שעה ארוכה להסביר לו את כל הטעויות בפסק הדין, ושהפסק לא מבוסס כלל ושראיותיו אינם ראיות".

"למרות זאת בחר הדיין לפרסם את פסק הדין", סיים הגר"י יוסף את דבריו.

הרב יאיר בן מנחם

יצוין כי בין הדיינים החתומים על פסק הדין מעורר הסערה נמצאים הרב יאיר בן מנחם - מועמד הציונות הדתית לבית הדין הגדול והרב דניאל דרעי - מועמדו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לבית הדין הדין הגדול. כמו כן, יצוין כי הדיינים חזרו בהם מהתרת האשה ופרסמו פסק נוסף לפיו אסור לאשה להינשא עד שתקבל גט כדין.

כזכור, גדולי ישראל מרנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, יצאו שבוע שעבר במכתב חריף, כנגד שלושת הדיינים.

במכתבם גדולי ישראל נכתב: "על משמר קדושת ישראל. הננו מצטרפים למחאת הרבנים הגאונים שליט"א על כבוד שמים אשר חולל בפריצת גדרי ההלכה, להתיר אשת איש לעלמא שלא כדין רח"ל, על ידי ג' דיינים בבית הדין הרבני בתל אביב".

"והננו בקריאה ואזהרה לכל העוסקים במינוי דיינים שיזהרו וישמרו עצמם מאוד שלא למנות דיינים או הרכבים שחלילה עלולים לפרוץ פרצות ולהורות שלא כדין, ולגלות פנים בתורה שלא כהלכה, ומעוות לא יוכל לתקון".

עוד כותבים גדולי ישראל: "ואנו פונים לכל מי שבידו לעמוד על משמר קדושת ישראל, ולעשות ככל שביכולתו לגדור מחיצת הכרם שנפרצה, ויה"ר שהשי"ת יערה רוח טהרה ממרום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר