חשד לחיידק אלים

בגן חב"ד בקפריסין: תינוק נפטר, תינוקת אחרת במצב קשה

מותו של תינוק בגיל שנתיים נקבע הלילה בתום פעולות החייאה, מצבה של תינוקת אחרת בגן הילדים של חב"ד בקפריסין, מוגדר קשה, והלילה היא תטוס לארץ לקבלת טיפול ב'תל השומר' (חדשות, עולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
גן ילדים, אילוסטרציה (צילום: מיכאל גלעדי פלאש 90)

חיידק אלים התפרץ בגן ילדים של חב"ד בקפריסין. מותו של אחד מילדי הגן, בן להורים ישראלים, בגיל שנתיים, נקבע הלילה בתום פעילות החייאה, בעקבות התפשטות החיידק, לאחר מספר ימים של חום ופריחה. החשד הוא כי מדובר בחיידק המנינגוקוק.

תינוקת נוספת, גם היא בת שנתיים, שנדבקה בחיידק ככל הנראה, תוטס הערב לארץ באופן בהול לקבלת טיפול רפואי במחלקת טיפול נמרץ לילדים במרכז הרפואי בתל השומר. מצבה מוגדר קשה.

מדובר בגן הפועל בעיר לימסול בקפריסין. ילדים נוספים ככל הידוע פיתחו גם הם תסמינים של חום. ילדי הגן עתידים לעבור בדיקות בתקופה הקרובה, בהם יבדקו אם הם נושאים את החיידק וכן בדיקות קורונה.

פרופ' אייל לשם, מבית החולים שיבא תל-השומר, אמר ל-N12 בהתייחסו למקרה כי "בישראל יש כ-50 מקרים של הידבקות בחיידק מנינגוקוק שעלול לגרום אצל ילדים וצעירים למחלה חמורה ואף לסכנת מוות".

הפרופסור הוסיף: "כיום יש חיסון כנגד מנינגוקוק אך הוא לא ניתן כחלק משגרת החיסונים, אלא כחלק משירותי הבריאות המשלימים ולכל חייל שמתגייס לצה"ל. מרגע ההדבקה מבצעים חקירה אפידמיולוגית כדי לראות מי נחשף לחולים ולאותם נחשפים נותנים טיפול אנטיביוטי כדי למנוע מחלה".

מבית החולים ספרא לילדים בשיבא נמסר הערב כי "מצבה של הפעוטה אשר הגיעה הערב מקפריסין אל בית החולים ספרא לילדים בשיבא, יציב וטוב והיא עוברת סדרת בדיקות במחלקה לטיפול נמרץ ילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר