פרסום ראשון

קץ השלום המופלא? הסכסוך שמסעיר את חסידות נדבורנה

חצר חסידות נדבורנה סוערת בשל סכסוך מר שפרץ בין חצר נדבורנה המרכזית בבני ברק - לבין חצר נדבורנה בירושלים, שמרכזה ברחוב עזרא בעיר; הרקע: ענייני נדל"ן בירושלים; כל הפרטים (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הבניין בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חצר חסידות נדבורנה סוערת בימים אלו בשל סכסוך שפרץ בין חצר נדבורנה המרכזית בבני ברק - לבין חצר נדבורנה בירושלים, שמרכזה ברחוב עזרא בעיר.

ל'כיכר השבת' נודע כי במסגרת הסכסוך שעיקרו ענייני נדל"ן בשטח של חצר נדבורנה בירושלים, שכרו הצדדים עורכי דין, ואף נעשה ניסיון בשבועות האחרונים על-ידי אחד הצדדים לצרף חברי עמותה נוספים לעמותה של החסידות, אשר הוקמה עוד בחיי האדמו"ר הקודם ה'באר יעקב' מנדבורנא זצוק"ל.

העמותה המונה שבעה חברים, מתוכם לטענת גורם שבקיא בפרטים, ארבעה חברים שמשויכים לנדבורנה ירושלים, ושלושה שמשויכים לנדבורנה בבני ברק, רכשה באמצעות מי ששימש בעבר כמנכ"ל העמותה את הבניין בירושלים, כאשר לצורך השלמת הרכישה, הסכים המנכ"ל לממן מכיסו הפרטי חלק מהוצאות הבניין אשר הושכר לאחר מכן בחלקו לתלמוד תורה, וחלקו הנוסף משמש מאז הסתלקותו של האדמו"ר הקודם, כבית המדרש של חסידי נדבורנה בירושלים.

על פי הידוע ולטענת אחד החסידים, מי ששכר במשך תקופה ארוכה את הקומה התחתונה בבניין לצורך הקמת תלמוד התורה הוא חתנו של מנכ"ל העמותה דאז, אשר משמש כיום בתפקיד רשמי בעמותה של החסידות האחות - מוסדות נדבורנה בבני ברק.

לאחר תום תקופת השכירות, עלתה הדרישה מצידו לאכלס את המקום מחדש תמורת תשלום חודשי, צעד שאליו התנגדו נחרצות בחסידות נדבורנה בירושלים בטענה כי ישנו חשש כי רווחי השכירות לא ילכו לקופת החסידות, וכי ברצונם להשתמש בקומה התחתונה לשימוש אישי שלהם.

מנגד, יש אשר טוענים כי בשל העובדה כי הוא השקיע מכספו הפרטי בעת רכישת הבניין, עומדת לו הזכות לקבוע את עניין השכירות של הקומה התחתונה, ואף זכות על הכסף שיכנס בתמורה לכך.

אחד החסידים טוען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מאז פרוץ הסכסוך נעשו ניסיונות להתדיין במספר בתי דין שונים, כולל הסכמה של הצדדים שלא לעשות שימוש בקומה התחתונה כלל, ואף רצון עז לקנות ממנו את חלקו בבניין - אך אחד הצדדים הפר ככל-הנראה את ההסכמה, מה שגרם להליכה לערכאות משפטיות לקראת מאבק משפטי מורכב, אשר כולל בתוכו שכירת עורכי דין ואף ניסיון להחלפת חלק מחברי העמותה.

בכך, חסידות נדבורנה שמאז פטירת הרבי זצ"ל, היתה לדוגמה ומופת לשלום המופלא בין החצרות השונות, נקלעת כעת לסכסוך ומאבק משפטי.

בניין חסידות נדבורנה בירושלים (חיים גולדברג)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר