פרסום ראשון

חוק החשמל; סטרוק ביקשה הודעת הבהרה - גפני התנגד

הציונות הדתית ביקשה מיהדות התורה לשלול את הדיווחים כי היא שוקלת לתמוך בחוק החשמל, אך הודעה כזו לא פורסמה • פיצוץ המו"מ הוביל את עבאס להסכם עם שקד (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
משה גפני. סירב לבקשה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בימים שלאחר אישור תקציב המדינה של ממשלת בנט-לפיד-ליברמן, וגם באופוזיציה חוששים מסדקים ומשיתופי פעולה עם הקואליציה, גם אם לא מלאים. היום (רביעי) אנחנו מפרסמים לראשונה על מחלוקת פנימית באופוזיציה, בין בכירים במפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', בעיקר יו"ר הסיעה אורית סטרוק, ליו"ר יהדות התורה משה גפני, איך לנהוג באשר למו"מ מול אחד ממחזיקי הקואליציה.

השיחות התנהלו לפני מספר ימים, כאשר בקואליציה העמיק המשבר בין בכירי רע"מ, יו"ר המפלגה מנסור עבאס ויו"ר הסיעה וואליד טאהא, לשרת הפנים איילת שקד מימינה, סביב חוק החשמל. במפלגה הערבית רצו חוק נרחב, שיסדיר מעמד אלפי בתים, ושקד דרשה חוק מרוכך הרבה יותר.

בשלב זה, נעשתה פנייה לא רשמית מרע"מ ליהדות התורה, בשאלה האם ייתכן שהמפלגה תתמוך בחוק זה, וכך המו"מ מול איילת שקד היה הופך ללא רלוונטי. לפי מקורות ביהדות התורה, לא הייתה התלבטות אמיתית האם אכן לתמוך אלא היה רצון לדבוק בקו האופוזיציה הדוגל בהתנגדות רציפה, אבל השיחות התקיימו. נדגיש: בעצימות נמוכה.

על אף זאת, כשהגיעה שמועת שיחות ציר עבאס-גפני לציונות הדתית, דרשה יו"ר הסיעה אורית סטרוק מיהדות התורה לפרסם הודעה לתקשורת שהכל הבל, וששבעת חברי המפלגה יצביעו נגד, אלא שיו"ר יהדות התורה משה גפני סירב לדון בנושא, ויהדות התורה לא הודיעה מעולם שתתנגד.

לאחר שהמו"מ לא התקדם, שב מנסור עבאס לאיילת שקד, והשניים הגיעו להסכמות באשר לסעיפי החוק.

בכיר באופוזיציה, המעורה בפרטים, מסר ל'כיכר השבת': "האופוזיציה מאוחדת בהתנגדותה לממשלה ולחוק החשמל שיחבר בנייה ערבית בלתי חוקית לחשמל, אבל יזניח את ההתיישבות הצעירה".

יו"ר סיעת הציונות הדתית, אורית סטרוק, מסרה במענה לפנייתנו באשר למחלוקת הפנימית, כי הכל נעשה כדי לחשוף את תעמולת רע"מ: "המטרה היתה לפוצץ את מצג השווא של רע"מ שניסתה להשתמש באופן פיקטיבי באופוזיציה כדי להכריע מחלוקות בתוך הקואליציה".

תגובת יו"ר 'יהדות התורה' משה גפני לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר