פרשת הרצח וההיעלמות

"החשד לא התחזק": הוארך מעצר ראש העיר החרדי

ארבעה ימים אחרי מעצרו של ראש העיר החרדי בפרשת הרצח וההיעלמות, קיבל ביה"מ את בקשת המשטרה להאריך את מעצר ראש העיר החרדי בחמישה ימים נוספים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ראש העיר החרדי מובא להארכת מעצרו (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

פרשת הרצח וההיעלמות לפני יותר מ-30 שנים: המשטרה תבקש היום (חמישי) להאריך בשמונה ימים את מעצרו של ראש העיר החרדי שנעצר בתחילת השבוע.

בפתיחת הדיון הגיעו שלשה חשודים אחרים לדיון בהארכת מעצרם. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של השלושה בשישה ימים.

המשטרה העלתה את כל השלושה לדיון יחד, מה שמעיד על כך שהיא לא חוששת לשיבוש הליכי חקירה. "מבקשים 6 ימים, יש לנו אישור מהמשנה לפרקליט המדינה, מאז הארכת המעצר האחרונה ביצע היחידה החוקרת 13 פעולות חקירה, בשבוע האחרונה התקיימה פגישה עם פרקליטות המחוז".

בית המשפט החליט לשחרר את אחד מתוך השלושה למעצר בית בתנאים מגבילים. השופט לנג החליט להאריך את מעצרם של האחרים בחמישה ימים נוספים. "חשד סביר קיים עדיין נגד שלושת החשודים פה".

במהלך הדיון התברר כי המשטרה חקרה מספר אנשים נוספים במהלך השבוע האחרון בפרשת רצח הנער ניסים שטרית, ובסיום חקירתם שוחררו.

‏המשטרה צפויה להגיש בשבוע הבא הצהרת תובע נגד חלק מהחשודים ברצח הנער ניסים שטרית לפני יותר מ-30 שנה. אם לא תגיש הצהרת תובע - החשודים צפויים להשתחרר.

בדיון בעניינו של ראש העיר החרדי אמרה המשטרה כי "החשד נגדו נשאר באותו רמת חשד, לא נחלש ולא התחזק". עוד אמרו כי "פעולות החקירה בתיק לא פשוטות ומורכבות" וכי קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה.

עורך דינו של ראש העיר אמר כי אתמול פנה למשטרה לדעת היכן מרשו מוחזק, ובמשטרה לא ענו לו. נציג המשטרה הגיב לטענה ואמר כי "היתי עסוק, רק הבוקר ראיתי ששלחת". בתגובה אמר "פניתי לגורם נוסף לא ענו לי, התעלמו מהפניות שלי".

השופט הרגיע את הרוחות ואמר לצדדים: "הנקודה ברורה, הוא גם לא נחקר אתמול".

עורך הדין השיב: "המשטרה לא אישרה לראש העיר לעיין במסמכים שהעברתי שחשובים לקידום בצרכי ציבור בעיר אותה הוא מנהל".

המשטרה סירבה לומר לעורך הדין אם נחתם הסכם עד מדינה עם חשוד כזה או אחר ואמרו כי "התשובה נמצאת בפני בית המשפט".

עוד מאר נציג המשטרה כי "יש לנו ראיות שעדיין לא הוטחו בחשוד".

עורך דינו של ראש העיר החשוד אמר כי "לפני שנתיים פלוס התקשר לראש העיר אדם וניסה לדובב אותו בסיפור, ראש העיר הכחיש כל קשר".

בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של ראש העיר החרדי בעוד חמישה ימים.

ל'כיכר השבת' נודע החקירה נמצאת בשלבים מתקדמים, וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים עובדים ללא הפוגה במטרה למצות את החקירה ולסיים אותה במהירות האפשרית.

כזכור, אחרי שבתחילת השבוע נעצר ראש העיר החרדי, שזהותו עדיין אסורה בפרסום, החליט בית המשפט השבוע בדיון שלא לקבל את בקשת המשטרה אלא להאריך בארבעה ימים בלבד את מעצר ראש העיר. כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר', ערערה המשטרה לבית המשפט המחוזי - שהחליט להשאיר את ההחלטה על כנה שלא להאריך את מעצר ראש העיר מעבר לארבעה ימים - אלא אם בדיון היום תהיה החלטה על הארכה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר