אאא

החבר'ה מדברים על נושא שאתה לא אוהב? יש ל"ע רכילות בשיחה? מה ניתן לעשות כשהשיחה נמצאת במקומות לא טובים? יותר מזה: מה קורה כשהלקוח צועק עליך בטלפון, מה ניתן לעשות כדי להחזיר את השיחה למצב נעים?

הרבה פעמים אנחנו לא אוהבים את נושא השיחה, משלל סיבות. לפעמים זה שאלה שמישהו שואל אותנו ואנחנו מעדיפים לא לענות עליה ולפעמים זה החבר'ה שמדברים על נושאים שהם 'לא לעניין'.

מה עושים?

בפרשת השבוע (וישב) מסופר על אשת פוטיפר שמעלילה על יוסף וגורמת לכולם (כך כותב רש"י) שידברו בגנותו.

מה עשה ה'? מה שהוא עושה כל יום. יצר חדשות מרעישות אחרות.

אם עד היום כולם דיברו בגנותו של יוסף שרצה כביכול לעשות מעשה לא מתאים, הרי שהינה הפרשייה הבאה הסעירה את המדינה: השרים של המלך פישלו ונכנסו לכלא. ותהום כל העיר..

השיחה לא הולכת למקום שאתה רוצה? ככה תנווט: תחליף נושא שיחה!

אם התחילו לדבר 'לא לעניין', תחליף לנושא מרתק, רק תוודא שהוא יהיה מרתק יותר. לדוגמה: מצב החסה בשטחים, נשמע לכם מגוחך? במלוא הרצינות: הנה לחצו כאן לכתבה שעשיתי בנושא הזה השבוע.

מישהו שואל אותך שאלה שאתה לא רוצה לענות? תקוף אותו בשאלה חזקה משלך.

הלקוח עצבני? תשנה באלגנטיות נושא ונסה לפייס אותו. אם תישארו בנושא הקודם, זה לא ייגמר..

ככה, שפשוט דואגים להחליף נושא, ייתכן שכבר יישכחו מהנושא הראשון וימשיכו הלאה.

לכן מומחי תקשורת יועצים לפוליטיקאים או מפרסמים שנקלעים לסערה ציבורית העוסקת בגנותם, לשתוק. לתת לסערה לחלוף, תיכנס סערה חדשה אחרת והפרשייה שלהם תישכח.

אז אם חלילה נקלעם לאיזה מהומה ומדברים עליכם 'לא מה שאתם רוצים שידברו עליכם', השיטה הטובה ביותר לצאת מזה עם כמה שפחות נזקים – זה לא להגיב ולחכות בסבלנות לסערה הבאה.

כי זה דרכו של העולם. הוא מייצר אייטמים נון סטופ.

טוב, יאללה, מה הנושא הבא?

 • הכותב מומחה באומנות הדיבור והשכנוע