חשיפת 'כיכר השבת'

"יום אבל לאומי"; התגובות לפגיעה בראש"ל הגר"י יוסף

במערכת הפוליטית מגיבים למכתב השופט אורי שוהם נגד הראשון לציון הגר"י יוסף והאיסור להתבטא נגד רפורמות הדת: "פגיעה חמורה בכל ציבור שומרי המסורת" • התגובות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראש"ל השבוע בלשכתו (צילום: שמואל עמית)

"החלטת נציב תלונות הציבור לזמן את מרן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לשיחת שימוע, הוא יום אבל לאומי שייזכר לדורי דורות - מדובר בפגיעה חמורה בכל ציבור שומרי המסורת", כך הגיב בצהריים (חמישי) יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, לחשיפת 'כיכר השבת' על החלטת השופט אורי שוהם, נציב התלונות על השופטים, לאסור על הראש"ל להביע את דעתו נגד רפורמות השר מתן כהנא.

לדברי ח"כ מלכיאלי: "מדובר בדברים ששמענו עליהם רק במדינות ובמשטרים אפלים ואיש לא חלם שיהיה במדינת היהודים. כל עם ישראל כאיש אחד צריך להגיע לשימוע ולכאוב את כאב הפגיעה החמורה במרן".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב: "השופט שהם לא יכול להמשיך בתפקידו לאחר שפוגע ברב הראשי לישראל ומנסה למנוע ממנו תוך כדי איומים לעשות את תפקידו ההלכתי בנושא הלכתי מובהק. אני מחזק את ידיו של הרב הראשי לישראל, שעושה את תפקידו נאמנה ומגן על מליוני יהודים בארץ ובעולם בשמירה על הכשרות וההלכה".

מיו"ר סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת יעקב ליצמן נמסר: "ההתערבות הבוטה של אורי שוהם בהתנהלות הראשון לציון הגר״י יוסף שליט״א, הינה שערורייתית, מקוממת, ומבטאת את רוח הזדון הרפורמית של הממשלה.

אין ולא יהיה מי שימנע מפוסקי ההלכה, לנהוג כפי מחויבותם ואמונתם, להתריע ולעמוד בפרץ נוכח הפגיעות הקשות, והמגמות להרוס את ערכי הדת והמסורת בישראל. יש לדחות בתוקף את הנסיונות להלך אימים על גדולי ישראל, בדרכים של הפחדות ואיומים."

במרכז ההחלטות השופט שוהם:

• איסור על הראש"ל הגר"י יוסף להביע עמדה בעניינים שתחת סמכותו: גיורים וכשרות.

• המלצה לשר מתן כהנא לנזוף בראש"ל על הבעת דעה על רפורמות דת שמקדמת הממשלה.

• לשקול את הדחת הראש"ל מתפקידו כדיין.

• איסור על דייני ישראל להשתתף בכינוסי הרבנות הראשית.

יו"ר 'הציונות הדתית' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב ואמר כי "הניסיון למנוע מהרבנים הראשיים להביע דעתם בנושאים שבסמכותם ובאחריותם הוא חמור ומקומם. הרבנים הראשיים חייבים לקדם מהלכים שהם סבורים שהם נכונים בתחומי אחריותם ולנסות למנוע מהלכים הרסניים ומזיקים לשיטתם. הרבנים הראשיים אינם פקידים ואינם כפופים מקצועית והלכתית לדרגים הפוליטיים. עצמאותם היא עצמאותה של הרבנות הראשית וטוב עשה השר כהנא שדחה את המלצות הנציב שוהם על הסף."

ח״כ משה ארבל הגיב: "זקנותו של אורי שוהם מביישת את צעירותו. חוסר האומץ לטפל בפניותי כנגד שופט בית משפט למשפחה שסרח ובתלונות קשות נוספות מותירות בידו זמן לעבוד אצל המרכז הרפורמי ולבזות את כבוד התורה ומרן הראשון לציון. החלטותיו הפוליטיות הן שפוגעות באמון הציבור במערכת השפיטה בישראל".

ח"כ אוריאל בוסו הגיב: "אין גבול לבושה, נציב תלונות השופטים שאמור לשמור על ממלכתיות, הפך גם הוא להיות בצד האנטי ומחליט לשנות סדרי בראשית, ולאסור על הראשל"צ שהוא הסמכות העליונה ההלכתית שנבחרה כחוק, ועוסקת בכל נושאי הדת מיום היווסדה של הרבנות הראשית, כך נהגו.

ח"כ ינון אזולאי הגיב גם הוא ואמר כי "החלטת השופט אורי שוהם הינה החלטה שערורייתית שכל יהודי באשר הוא צריך להזדעזע ולכאוב על הפגיעה בכבוד התורה. שוהם נוהג ולא בפעם הראשונה כמי שמייצג את התנועה הרפורמית הפועלת ללא לאות לסתום את פיותיהם של רבני ישראל. הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א בדבריו ממשיך את העתקת השמועה ודעת תורה של רבני ישראל מאז ומעולם וכך ימשיך לעשות ללא מורא ופחד. זאת התורה לא תהא מוחלפת.
אני מציע לשופט שוהם לרכז את מירב האנרגיות שלו לטיפול הבעיות במערכת המשפט ויש הרבה כאלה".

"השר כהנא לא משכיל להבין שבסוף הוא פקיד שמנסה לסתום פיות בצורה לא חוקית ולא מוסרית, היהדות והרבנות היא הרבה מעבר לרפורמות העונתיות של ימינה וחבריה הרפורמים בממשלה הנוכחית".

חה"כ יואב בן צור - "דווקא בעת הזו אשר התקבצו כל שונאי הדת בכדי להצר את צעדינו ולהפוך את מדינת ישראל, למדינה חילונית ליברלית אשר מערכת הכשרות והגיור ירמסו בראש כל חוצות. וכל רצונם לשנות את צביונה וזהותה היהודי. מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א אשר ממשיך בדרכו של אביו מרן זיע"א, עומד כחומה בצורה ללא מורא וללא חת לעמוד על משמר היהדות ומסורת ישראל. אוי לאותו הדור שביזו בו תלמידי חכמים".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה לנציב התלונות על השופטים: "הרבנים הראשיים לישראל אמונים על הדת והמסורת בישראל על כל המשתמע מכך. החוצפה והניסיון של נציב התלונות על השופטים לסתום את פיו של הראשון לציון בשל הבעת דעתו על עניין שבליבת עשייתו- מזכירה ימים אפלים וחשוכים. איפה אותו נציב היה כששופטים ביקרו בריש גלי שרי משפטים וראשי ממשלה?"

ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "ההחלטה של אורי שוהם היא מפגן של צביעות. כששופט העליון מני מזוז יצא נגד השר אמיר אוחנה, נציב התלונות על שופטים שוהם הסתפק באמירה "ראוי היה להימנע מהאמירות" ודחה את התלונות נגד מזוז. אבל כשמדובר ברב הראשי שמתבטא בסוגיות ההלכתיות החשובות ביותר לעם היהודי, אז אורי שוהם יוצא מגדרו כדי להשתיק, לפגוע ולהתנגח. חרפה".

בן גביר הוסיף כי: "מי שמתבטא כך נגד הרב הראשי לישראל לא ראוי להישאר בתפקידו, ואני קורא לשר המשפטים לעשות שימוש בסמכותו להדיח נציב תלונות על שופטים שמתנהג באופן שאינו הולם את מעמדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר