חשיפת 'כיכר השבת'

הרב דרוקמן לצד הראש"ל: "מזועזע מחוצפתו של שהם"

הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, בתמיכה פומבית בראש"ל הגר"י יוסף, לאחר מכתב השופט אורי שהם: "מזועזע מחוצפתו, הוא צריך להתנצל ולבקש סליחה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב דרוקמן מבקר במעונו של הראשל"צ (צילום: ללא קרדיט)

הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, בתמיכה פומבית ברב הראשי, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יצחק יוסף, לאחר מכתב השופט בדימוס אורי שהם: "מזועזע מחוצפתו".

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', נציב התלונות על השופטים, השופט אורי שהם, קרא לשר לשירותי דת, מתן כהנא, לשקול להדיח את הגר"י יוסף מתפקידו כדיין בית הדין הגדול, בשל הביקורת הקשה שהשמיע נגד הרפורמות בדת ומדינה.

קראו עוד: לא תצליחו להשתיק את הראש"ל // ישי כהן

הרב דרוקמן התבטא אמש בתגובה לדברי שהם ואמר: "אני מזועזע מחוצפתו של השופט בדימוס אורי שהם כלפי הראשון לציון. גם אם הדבר נובע מבורותו של השופט בדימוס אורי שהם – זה חמור ביותר".

הרב דרוקמן קרא לשופט בדימוס שהם: "קודם כל ללמוד מה חובתו של דיין בישראל, ואז יתברר לו שכל מה שקשור לחיזוק היהדות – חובתו של הדיין לעסוק בו, ובוודאי של נשיא בית הדין הגדול,.

לדבריו: "אני נוטה לדון כל אחד לכף זכות, ולכן אני מתייחס לפרשת השופט בדימוס אורי שהם שהכל נבע מתוך בורות על תפקיד דיין בישראל, אבל עליו לפחות להתנצל ולבקש סליחה מכבוד הראשון לציון".

במרכז ההחלטות השופט שוהם:

• איסור על הראש"ל הגר"י יוסף להביע עמדה בעניינים שתחת סמכותו: גיורים וכשרות.

• המלצה לשר מתן כהנא לנזוף בראש"ל על הבעת דעה על רפורמות דת שמקדמת הממשלה.

• לשקול את הדחת הראש"ל מתפקידו כדיין.

• איסור על דייני ישראל להשתתף בכינוסי הרבנות הראשית.

כזכור, נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, דחה את המלצות השופט שוהם: "דוחה על הסף את קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים לפיהם התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה. זהו תפקידו של רב ראשי, להביע את עמדת ההלכה ולקיים "לא תגורו מפני איש".

גם השר לשירותי דת, מתן כהנא, דחה את המלצות השופט שוהם וכתב: "חופש הדיבור וההתבטאות של רבנים ומנהיגים רוחניים, גם אם הם נושאים במשרה ממשלתית, הינה ליבת האמון שרוכש קהל שומעי לקחם למנהיגם הערכי והרוחני. היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם ושומעי לקחם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר