הצעדים לבלימת ההתפשטות בישראל

13 מאומתים בזן החדש: "המשימה לאפשר חיים שגרתיים"

"צריך להדק בגבולות, כדי לשמור על מדינת ישראל פתוחה מבפנים", הסביר ראש הממשלה בהתייחס להגבלות החדשות • בישראל אומתו 13 חולים בזן החדש. באלו יישובים הם מתגוררים? (קורונה, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט בישיבת ממשלה, ארכיון (צילום: ארכיון, לע"מ)

הזן החדש שהתגלה בישראל מוסיף להטריד את מערכת הבריאות. בארץ כבר אותרו נכון להבוקר (ראשון) כ-13 מאומתים בווריאנט העמיד לחיסון. המאומתים מתגוררים ברעננה, רמת גן, ראשון לציון, רחובות, קריית מלאכי, באר שבע, כסייפה, אטרש, לקיה, חורה, אום בטין ושבט עאצם.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס בנט לזן החדש הדרום אפריקני. "הזן מתפשט בעוד ועוד מקומות בעולם, ועוד מדינות מטילות הגבלות", אמר ראש הממשלה. "אתמול בישיבת קבינט הקורונה הפעלנו צעדים מחמירים במטרה לשמור על ישראל מוגנת מבחוץ, ופתוחה מבפנים. ככל שנדע יותר, נתאים ונדייק את הצעדים שלנו.

"מה שאני מבקש מהציבור זה סבלנות ומשמעת. אני מבין את העייפות מהחיים בצל הקורונה, אני שומע שאומרים לי ׳רק יצאנו מהדלתא ועכשיו הגיע זן חדש׳. זה לא קל לאף אחד, אבל זו המציאות.

"המשימה שלנו כממשלה היא לאפשר חיים שגרתיים ככל האפשר. לשם כך, אנחנו מבצעים הערכת מצב בכל יום מחדש, מעריכים בכל יום את גודל וסוג האיום, ומתאימים לכך את הצעדים וההגבלות. עכשיו צריך להדק בגבולות, כדי לשמור על מדינת ישראל פתוחה מבפנים. אני מבין שאולי צריך לשנות את יעד החופשה ולהיכנס לבידוד כשחוזרים, זה קורה גם אצלי במשפחה".

בנט התייחס גם לסגירת השמים לתיירים: "ההגבלות על גבולות המדינה הן לא צעד קל, אבל זה צעד זמני והכרחי. ישנם ענפים שנפגעים, כמו התיירות והתעופה, ואנחנו נותנים על כך את הדעת. הכי חשוב - כשאנחנו עומדים בפני איום צריך כמה שכבות הגנה. לנו יש חיסונים. אני מבקש מכולם: לכו להתחסן, זה שומר עליכם".

את דבריו בנושא הקורונה חתם: "החיסון השלישי למבוגרים והמיני-חיסון, במנה קטנה יותר, לילדים, מונעים בסבירות גבוהה תחלואה קשה. גם אם נדבקים, אם יש את החיסונים, כנראה שהמחלה תהיה קלה הרבה יותר. הגנו על עצמכם. לכו היום להתחסן".

בהמשך הישיבה התייחס ראש הממשלה לנושא איראן ושיחות הגרעין המתחדשות עם המעצמות בימים הקרובים בווינה. "ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות ולאפשר זרימה של מילארדים לאיראן, בתמורה להגבלות לא מספקות בתחום הגרעין. זה מסר שאנחנו מעבירים בכל דרך, גם לאמריקנים וגם לשאר המדינות שנושאות ונותנות עם איראן", אמר בנט.

:שר החוץ יעביר מסר זהה בפגישותיו בלונדון ובפריז השבוע. חשוב מאוד שבעניינים הנוגעים לביטחון המדינה, הממשלה מדברת בקול אחד".

את דבריו חתן בהתייחסות לחנוכה הקרב. "לסיום, הערב, נר ראשון של חג החנוכה. כמו שאתם יודעים, יש מצווה לפרסם את הנס, שמים את החנוכייה על אדן החלון. גם בימים כאלה של אי ודאות חשוב שכולנו נתמקד בטוב, נבליט את הטוב ואת האור. אני מבקש, בשם שרי הממשלה, לאחל לאזרחי ישראל חג חנוכה שמח. עברנו את הדלתא, נעבור גם את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר