מתחם וכבישים חדשים

145 דונם יופקעו לטובת קבר הרשב"י במירון

לאחר האסון הנורא במירון, שרת הפנים רוצה לגרוע 145 דונם משמורת הטבע הר מירון, לטובת תכנית מתחם קבר הרשב"י • ההצעה שעלתה היום בוועדת הפנים אושרה פה אחד (בארץ)

הר מירון. ארכיון (צילום: Matanya Tausig/Flash90)

ועדת הפנים אישרה לפני שעה קלה (שני), את הצעת שרת הפנים לגרוע 145 דונם משמורת הטבע הר מירון, לטובת תכנית מתחם קבר הרשב"י במירון

על פי ההצעה שהובאה לוועדה, 145 דונם יגרעו משמורת הטבע הר מירון, לטובת הקמת מתחם חדש וסלילת כבישים חדשים ודרכי גישה לאתר קבר הרשב"י.

האדריכל ערן מבל הציג את התוכנית בפני חברי הוועדה ואמר, הרקע לעבודה הוא החלטת הממשלה להסדיר את מתחם הרשב"י עקב ליקויים שנמצאו באתר.

באתר, כל על פי האדריכל, מבקרים כ-2.25 מיליון איש בשנה, מתוכם כ-450,000 בל"ג בעומר. בנוסף לימי שיא בהם מגיעים עשרות אלפי מבקרים ביום, כגון בראש חודש או בתקופת בין הזמנים של הישיבות. הכוונה להתאים את המקום לאתר תפילה מותאם לכמות האנשים שמבקרים בו, ובניית מקום הולם לתפילה ולימוד, סלילת כבישים חדשים ונגישים, שיפחיתו את הצורך בשימוש בכבישי מושב מירון. הכוונה לסלול כביש טבעת שישמש מעגל תחבורתי.

בניית תשתיות מים, חשמל, שימור היסטורי ושימור מורשת הרשב"י, הסדרת מתחמים למסחר ותיירות תוך שמירה על ערכים סביבתיים ושימור שמורת הטבע.

לדבריו, המבנה הבנוי הנוכחי הינו בגודל 1,800 מ"ר. סביבו נבנו תוספות בניה, חלקם הגדול ללא היתר בניה. רוב השטח הקיים, הינו שטח בבעלות המדינה, למעט 27 דונם במתחם הקבר - חלקות פרטיות שרשומות ע"ש הקדשות. השטח מאוד מצומצם וע"כ ועדת ההיגוי החליטה לארגן את המקום במודל מעגלי כשהמעגל המרכזי-ליבת המתחם, ייועד רק לתפילה. המעגל השני יותאם ללמידה ולביצוע מסיבות חלאקה. המעגל השלישי יותאם לעריכת סעודות.

האדריכל הוסיף ואמר, כי צמוד למתחם הקבר, יש תב"ע מאושרת לבית מלון שמוחכרת ליזם פרטי. ועפ"י התוכנית המוצעת, המתחם המיועד למלון, יוסט לכיוון מושב מירון, לטובת פיתוח שטחים פתוחים. התוכנית תסדיר גם שטח עבור בית עלמין למושב מירון.

כאמור, ההצעה שאושרה היום בוועדה, תגרע 145 דונם משטח שמורת הר מירון. מתוכם, 89 דונם ייועדו לטובת הסדרת מתחם הרשב"י.

היועמ"ש של הוועדה עו"ד תומר רוזנר טען כי הקצאת שטח של 3.5 דונם מתוך שמורת טבע, לטובת בניית בית מלון בניהול פרטי, לא תקנית. נוכח דבריו, יו"ר הוועדה ח"כ טאהא נמנע בהצבעה על אישור התוכנית.

ח"כ מיכאל מלכיאלי הסביר, כי באזור ישנם קברים נוספים. לדבריו, אין בתוכנית התייחסות לקברים שיימצאו במתחם. מלכיאלי תבע שהרבנות הראשית תלווה את התוכנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר