"חשד שמוערב ברצח"

בפעם השלישית: מעצר ראש העיר החרדי הוארך

מעצרו של ראש העיר החרדי, החשוד במעורבות ברצח אברהם אדרי לפני כ-30 שנים, הוארך היום שוב בפעם השלישית • השופט: "יש חשד סביר שהמשיב היה מעורב בביצוע רצח" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ראש העיר החרדי בדיון היום בבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט בירושלים, האריך היום (שני) בפעם השלישית, את מעצרו של ראש העיר החרדי החשוד במעורבות ברצח אברהם אדרי לפני כ-30 שנים - בארבעה ימים נוספים.

בפתח הדיון בעניינו של ראש העיר, אמר השופט אלעד לנג: "בפני הבקשה מדובר בהארכת מעצר שלישית, בדיונים קודמים נקבע שיש חשד סביר שהמשיב היה מעורב בביצוע רצח, מאז הארכת מעצר ביצע המשטרה פעולות חקירה גם כאן איין שינוי בעוצמת החשד"

עוד אמר השופט בדיון: "מדובר בארכת מעצר שלישית. מאז הארכת המעצר האחרונה בוצעו מספר פעולות חקירה אך גם הפעם לא היה בתוצרים כדי לחזק את החשד כנגד המשיב. בעניין זה אקבל את טענת ב"כ המשיב כי אי התחזקות החשד כלפי המשיב לאחר ביצוע פעולות חקירה כלפיו פעמיים משמעה החלשות החשד".

השופט לנג אמר עוד: "המבקשת טוענת לביצוע עוד 14 פעולות חקירה שרובם בנות שיבוש. כנגד המשיב עומדת עדיין מסוכנות סטטוטורית בשל החשד לעבירות החמורות. אני סבור כי צריך ליתן ליחידה החוקרת את הזמן לבצע את פעולות החקירה".

עורך הדין של ראש העיר

עורך דינו של ראש העיר החרדי, אמר בתום הדיון, כי הוא מקווה שראש העיר יוכל לחגוג את חג החנוכה בחיק משפחתו; "בית המשפט מצביע שיש חולשה בראיות המשטרה, אנו מצפים שבהמשך השבוע בית המשפט יורה על שחרורו של ראש העיר.

כזכור, מוקדם יותר היום, שופט בית המשפט התיר לפרסום את שמות שלושה מהחשודים המרכזיים בתיק הרצח. כלי התקשורת ביקשו אישור לפרסם את שמות כל החשודים, אולם חלק מן החשודים הגישו ערר על פרסום השמות. לבסוף התיר השופט לפרסם רק שמות של שלושה מהם, כאמור.

האחד הוא ברוך שרביט. לטענת המשטרה, שרביט היה שותף באופן אקטיבי בחטיפה וברצח של הנער ניסים שטרית בירושלים. שרביט עומת במהלך החקירה עם מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד, החשוד במעורבות ברצח אף הוא, שאמר לו כי עליו 'לפתוח את הפה' ולדבר.

בהוראתו של הרב ברלנד, ובשונה משאר הגורמים, מסר שרביט גרסה לפני החוקרים באשר להשתלשלות האירועים ושיתף פעולה עם החוקרים, ואף התוודה והפליל אחרים.

השני שהותר שמו לפרסום הוא צבי צוקר, חתנו של הרב ברלנד. צוקר הוא זה שעמד, על פי החשד, בראש 'משמרות הצניעות' של קהילת 'שובו בנים' באותם שנים שבהם נרצחו ניסים שטרית ואברהם אדרי. כיום צוקר כבר לא שייך לקהילת שובו בנים.

במהלך החקירות מסר צוקר גרסה חלקית בכל הקשור לתיקי הרצח. כך נחשף בידי המשטרה במהלך הדיונים על הארכת מעצרו. במהלך אחת החקירות כשל צוקר בלשונו, כאשר אמר 'הגענו' ובכך הפליל את עצמו.

צוקר הודה שהוא זה שהעביר את הוראת ה'רב' לרצוח את ניסים שטרית. לטענת המשטרה, מספר חשודים הפלילו אותו במעורבות ברצח שטרית ואף ברצח נהג המונית אדרי.

גם שמו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, החשוד במעורבות ברצח, הותר רק היום לפרסום באופן רשמי.

ל'כיכר השבת' נודע כי המשטרה צפויה להגיש הצהרת תובע כנגד אחד החשודים ברצח הנער ניסים שטרית בשנת 1986 ששמו עדיין אסור בפרסום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר