חשיפת 'כיכר'

שלב אחרי שלב: כך על פי החשד נרצח הנער ניסים שטרית

למעלה משלשה עשורים אחרי פרשת הרצח וההיעלמות של הנער נסים שטרית ז"ל, המדינה סוערת בעקבות ההתפתחויות בחקירת הרצח. כתב 'כיכר' עושה סדר איך ומתי נרצח נסים שטרית (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הנער ניסים שטרית ז"ל (צילום: 27 א')

יותר משלשה עשורים חלפו מאז הרצח וההיעלמות של הנער נסים שטרית, ומספר שבועות לאחר שהמשטרה עצרה מספר חשודים במעשה בהם בן של שר לשעבר וראש עיר חרדית מכהן - חזרנו לאחור אל יום הרצח, ובדקנו איך לכאורה בוצע הרצח - שלב אחר שלב.

כידוע, הרצח של הנער נסים שטרית התרחש במהלך שנת 1986. עוד לפני הרצח עצמו, הוזמן לדירה בסביבת שכונת 'שמואל הנביא' בירושלים.

שטרית, שנענה להצעה, הגיע לדירה, ואז, כך על פי החשד, החשודים במעשה הרצח הכניסו את הנער, וכעבור מספר דקות גררו אותו אל מחוץ לדירה.

על פי החשד, החשודים הוציאו את הנער בכח מהדירה, הפילו אותו על הרצפה וגררו אותו לרכב שהחזיקו בקרבת מקום.

לאחר שהנער הוכנס בכח אל הרכב, נסעו החשודים לקבר דן בן יעקב שנמצא בסמוך לעיר בית שמש, והוציאו אותו בכח מהרכב, הכו אותו עד שלבסוף נפטר.

קבר דן בן יעקב (צילום: חיים גולדברג כיכר)

לאחר הרצח, החשודים לקחו אותו אל מקום שעדיין לא ידוע, שם קברו אותו.

במשטרה עדיין מנסים לאתר את גופתו של הנער, שעל פי החשד נרצח בעקבות תלונות על מעשים שעשה. עוד על פי החשד במשטרה, הרב ברלנד הוא זה שנתן את ההוראה "לטפל" בשטרית לפני הרצח.

בדיון שנערך מוקדם יותר היום (שני) בבית המשפט, אמר נציג המשטרה כי השתלשלות העניינים בטרם מעשה החטיפה עצמו - עדיין לא ברורה למשטרה.

מדובר בפענוח בחקירה יוצאת דופן של ימ"ר ירושלים. פקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן התייחס להתפתחות בחקירה ואמר: "הצהרת התובע הראשונה שהוגשה היום נגד אחד החשודים במעורבות ברצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז"ל, היא תולדה של חקירה מאומצת ומורכבת שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בליווי הפרקליטות. לא חסכנו משאבים ואמצעים בחקירה וגם בחלוף שנים ארוכות, החוקרים לא הרפו מהחתירה לאמת וביצעו אינספור פעולות חקירה משמעותיות, מורכבות ויצירתיות שהובילו לפריצת הדרך וחשיפת האמת מאחורי היעדרותו."

"מדובר בעדות נוספת לכך שאנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו בכדי להגיע לכל רוצח ולפענח כל מקרה רצח גם בחלוף שנים רבות. אני סמוך ובטוח שהעמל רב שהשקיעו החוקרים מסביב לשעון יביאו לסיום הפרשה, לצדק, למיצוי הדין עם המעורבים ולמעט מזור לבני המשפחה".

הפרקליטות צפויה בימים הקרובים להגיש כתב אישום נגד חשוד אחד, והצהרות תובע כנגד חשודים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר