מתווה המיסוי שונה

גזירת המס על החד פעמי תרוכך; כל הפרטים

במרכז השינויים: בכוסות נייר מצופות בפלסטיק, המס יבטא את משקל הפלסטיק בכוס. כלים שיכולים לשמש ככלים רב פעמיים, יתאפשר לצרכן לטעון שמדובר בכלי רב פעמי (כלכלה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בפתח דיון בוועדת הכספים, הודיע הבוקר (שלישי) יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, על שינויים במתווה הטלת המיסים על הכלים החד פעמי.

עיקרי השינויים

• נוכח כך שכלים חד פעמיים מנייר מצופים בפלסטיק הינם במשקל גבוה יותר לעומת כלים מפלסטיק בלבד, ביחס שעומד על 1 ל-3.33, ובהתאם על מנת לייצר מיסוי דומה לשני סוגי הכוסות, מוצע להפחית את מס קנייה על כלי נייר בעלי שכבת פלסטיק, כך שמס הקנייה לכלים אלה יעמוד על 3.30 שקלים לקילו לעומת 11 שקלים ליתר הכלים. מהדיון עלה כי האמור רלוונטי בעיקר לעניין כוסות.

• לעניין מוצרי פלסטיק שמיועדים לשימוש רב פעמי אבל עוביים נמוך מהעובי שנקבע בצו, יוכלו היצרנים והיבואנים לבקש להכיר בהם ככלים רב פעמיים, שיהיו פטורים ממס. עבור כוסות, צלחות וקערות שהסף בצו הוא 2 מ"מ, יוכלו לפנות בבקשות בטווח שבין 1-2 מ"מ, סכו"ם – שהסף הוא 1.2

בצו יוכלו לפנות החל מ-0.6 מ"מ. קש שבתקנות שהסף בצו הוא 1 מ"מ, יוכל לפנות החל מ-0.5 מ"מ. כלומר, החל מסף של חצי מהעובי שנקבע בתקנות, יוכלו לפנות בבקשות לקבוע שמדובר בכלים רב פעמיים ומכוח כך לבקש פטור ממס.

לדביר ח"כ קושניר: "לגופו של הנושא הראשון, כלים חד פעמיים, אני רוצה להגיד בצורה מאוד מאוד ברורה שהמס הזה על כלים חד פעמיים הולך לשמור על הטבע, הסביבה שלנו, על הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו ושל הילדים של הילדים שלנו. הנזקים מהשימוש בחד פעמי, קשה לאמוד אותם, לכן אני חושב שהצעד הזה נכון ואני שמח שהצלחנו להתקדם ולהגיע לשינויים בתוך הצו בנוגע לאתגרים שזיהינו.

"אנחנו עושים 2 שינויים משמעותיים, בנוגע לכוסות נייר מצופים בפלסטיק, המס יבטא את כמות הפלסטיק שבתוך הכוס. הדבר השני, שראינו שיש כלים גם בעובי דק שיכולים להיות רב פעמיים, אנחנו מאפשרים טווח שבו ניתן יהיה לטעון שמדובר בכלי רב פעמי, לקבל אישור והכלי הולך להיות פטור ממס. זה הולך להיות לכל סוגי הכלים, גם סכו"ם וגם כוסות, וגם קערות וצלחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר