פעולות החקירה נחשפות

בבית הקברות: הרב ברלנד הופגש עם משפחתו של הנרצח

לקראת הגשת כתב אישום? מנהיג 'שובו בנים' הובא היום לדיון בהארכת מעצרו • נחשף: הרב אליעזר ברלנד נלקח אתמול בידי המשטרה להר המנוחות, ונפגש עם בני משפחת אדרי • כל הפרטים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרב ברלנד. ברקע: הרב המנוחות, שאליו הובהל אתמול (צילום: Yaakov Naumi/Flash90, חיים גולדברג כיכר השבת)

מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, החשוד במעורבות ברצח הנער ניסים שטרית ואבי אדרי, נלקח אתמול (שני) בידי המשטרה לבית הקברות בירושלים, שם נפגש עם משפחתו של הנרצח אדרי ז"ל. כך נחשף היום (שלישי) במהלך דיון בבית המשפט בירושלים על הערכת מעצרו של הרב ברלנד.

עורכות הדין רותם טובול ונעמה אלחדד סנגורותיו של ברלנד טענו זאת במהלך הדיון. הן שאלו את נציג המשטרה אם "הגעתם אתמול להר המנוחות והפגשתם איתו עם משפחת אדרי ונתתם לו לקרוא תיקון הכללי?" הנציג סירב לאשר והשיב: "לא נכנס לפעולות החקירה".

כשנשאל אם היו עם הרב בהר המנוחות, השיב: "בוצעו איתו פעולות חקירה".

למשך שישים שניות נפגש אתמול הרב ברלנד עם ברוך שרביט מקורבו, החשוד אף הוא במעורבות ברצח. "אמרתי לו, תספר את כל האמת", טען הרב במהלך הדיון.

כזכור, אתמול הותר לפרסום שמו של שרביט. הוא היה שותף באופן אקטיבי בחטיפה וברצח של הנער ניסים שטרית, ובשונה משאר החשודים מסר לפני החוקרים גרסות מפורטות.

בסופו של הדיון הוארך מעצרו של הרב בשלושה ימים נוספים. השופט אמר בהחלטתו: "בהחלטות הקודמות בעניינו של המשיב נקבע החשד הסביר כי היה מעורב בפרשות רצח בשנת 1986 ו1990. חומרים אלו לא הביאו לשינוי משמעותי בעוצמת החשדות. אף שיש עיבוי מסוים בחלק מהחשדות. לנוכח האמור אני מאריך את מעצרו בשלושה ימים".

בסוף הדיון אמר הרב ברלנד: "שלושים יום אני מחכה שיביאו לי את האנשים ממשמרת הצניעות שיגידו שאני שלחתי אותם. אני מוכן עכשיו, עד לא מאוחר. אני לא מכיר אף אדם מהם. שום מילה הם לא שמעו ממני".

מדובר, כזכור, בתיקים שהסעירו את המדינה בשנות ה-80 וה-90. הראשון הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרו החשודים, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר