שווה לבדוק

אברכים? אולי אתם זכאים להטבה מהמדינה

משרד החינוך האריך בעשרה ימים את התוקף להגשת הבקשה לסיוע לאברכים שנשותיהם מרוויחות מעט • אברכים, או שאתם מכירים אברכים? שווה לבדוק את ההטבה (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. אברכים בלימוד בכולל (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

מרבית מנשות האברכים עובדות במשרה מלאה ומתפרנסות בדרך שמסייעת להחזקת כלכלת הבית, אבל עבור המשפחות שאין ביכולת האישה לעבוד, או - לחילופין - שמשכורתה דלה, חוק מ-2016 יכול לסייע משמעותית, עם הכנסה של 1,040 ש"ח מהמדינה בכל חודש, עד חמש שנים.

הקריטריונים שדורשים במשרד החינוך הם כדלהלן: לאברך ולאשתו צריכים להיות לפחות שלושה ילדים עד גיל 18; מספר שעות הלימוד השבועי שלו עומד על 40 למי שמקבל דיחוי מצה"ל ו-35 למי שקיבל פטור; האברך ואשתו מקבלים עד 14,400 שקלים ברוטו בשנה, משמע 1,200 סה"כ בחודש, כולל סיוע מהביטוח הלאומי, להוציא קצבות ילדים וגמלה לילד נכה, אך לא כולל המלגה הניתנת מהכולל; בבעלות בני הזוג צריכה להיות רק דירה אחת; אסור שתהיה בבעלותם קרקע ששווה יותר מ-36,000 שקלים או רכב שעולה יותר מ-25,000 שקלים, להוציא מקרים חריגים הקשורים במצב בריאותו של אחד מבני המשפחה.

ישנה החרגה נוספת, המסייעת גם לבני זוג שמרוויחים יותר מ-14,440 שקלים בשנה - בתנאי ששניהם מרוויחים פחות מ-30,000 שקלים ברוטו בשנה: במצב כזה, אברך הכולל יוכל לקבל סיוע רק עבור חודשים שבהם הכנסת הזוג לא עלתה על 1,200 שקלים ברוטו.

נדגיש שבכל המקרים - הזכאות קיימת לחמש שנים בלבד. אחריהן גם הזכאים לא יוכלו לזכות במענק הסיוע. בנוסף, המספר הנקוב - 1,040 שקלים בחודש - הוא המירבי, והוא עלול לקטון ככל שמספר האברכים הניגשים הולך וגדל, מכיוון שסכום הכסף שהוקצה במשרד החינוך לנושא - מוגבל.

מדי שנה ההגשה לשנה הבאה, במקרה הזה 2021 עבור 2022, מתחילה בפתח חודש אוקטובר ונסגרת בסוף חודש נובמבר, משמע אמש בחצות, אך הפעם היא הוארכה בעשרה ימים, עד יום שישי הבא.

את ההגשה, בה מפורטים הסעיפים והמסמכים שצריך להגיש תוכלו לבצע בקישור הבא, דרך המחשב בלבד: https://kohelet.edu.gov.il/

מי שאינם נגישים למחשב, יכולים להגיע עם תעודה מזהה, טלפון נייד והמסמכים הנדרשים לעמדת שירות עצמי, שבה יהיה ניתן להגיש בקשה מקוונת בשעות הקבלה, ברחוב בית הדפוס 20 ירושלים, בשעות הבאות: ימי ראשון, רביעי וחמישי בין 13:00 ל-14:30, ובימי שני בין 10:00 ל-12:00. ביום שלישי השירות סגור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר