הנתונים המלאים

בצל הוראת מרן הגר"ח: זה מספר הילדים החרדים שחוסנו

היום התשיעי למבצע חיסוני הילדים מגיל 5: מספר הילדים שהתחסנו בכלל הציבור - עגום למדי. אך בציבור החרדי המצב עגום עוד יותר למרות הוראת גדו"י | 'כיכר' חושף את הנתונים המלאים (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ילד חרדי מתחסן. ארכיון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

תשעה ימים מאז החל מבצע חיסוני הילדים, בני 5 עד 11, בישראל, ו-10.6% מהילדים שיכולים להתחסן נטלו את מנת הפייזר הראשונה נגד נגיף הקורונה, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהגיעו לידי 'כיכר השבת'. עם זאת, ניכר כי בחברה החרדית עוד לא רצים למתחמי החיסונים.

מהנתונים שהגיעו לידינו ניתן לראות כי בחברה הכללית אחוז ההתחסנות עומד על 8.7% מהילדים הקטנים שנמצאים זכאים לחיסון.

לעומתם, בחברה החרדית המספרים עדיין לא ממריאים: אחוז ההתחסנות בקרב ילדים חרדים עומד על 1.2% בלבד, כשמינית מהחברה הכללית, כאשר ברמה המעשית מדובר על כ-2,500 ילדים שחוסנו, מתוך 210,000 שיכולים.

בחברה הערבית המצב גרוע יותר, ואחוז המתחסנים הילדים עומד על 0.7% בלבד.

בכל הנתונים שהוצגו, אחוז הילדים המתחסנים הוא רק מן הילדים שזכאים לחיסון, ומחלימים לא נכללים במספר הנקוב לעיל.

צריך לציין כי בחברה החרדית, בשונה מהחברה הכללית, רבע מהילדים - כ-50,000 - מחלימים מקורונה, ובמשרד הבריאות מעריכים כי זו חלק מהסיבה שהגל הרביעי לא התפשט בצורה משמעותית בחברה החרדית, כפי שלכאורה אמור היה לקרות, בהתבסס על שלושת הגלים הראשונים, אך ספק אם זה יחזיק גם מול זן האומיקרון.

ההערכה כעת היא שבשבוע הבא, עם סיום ימי החנוכה וחזרה למסגרות רגילות, ובעקבות הוראת הגר"ח קנייבסקי לחסן את הילדים, תהיה עלייה משמעותית בחיסונים בחברה החרדית.

בנוסף, מתוכננים מבצעי חיסון בתלמודי התורה בערים חרדיות מרכזיות, כמו ירושלים ובני ברק וצפויה פגישה של ממונה הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא, עם רבנים ספרדים בכירים במהלך השבוע, במטרה לשכנעם להוציא גם הם הודעת תמיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר