הניצול משחזר • צפו

ניסיון הלינץ' ברמאללה; "היינו 10 דקות לבד"

מיכאל שרעבי, אחד מהניצולים מניסיון הלינץ' אמש ברמאללה, משחזר את רגעי הפחד; "היינו עשר דקות לבד, רעדנו מפחד התחלנו לצעוק את שמות כל הצדיקים שיצילו אותנו" • צפו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מיכאל שרעבי, הניצול מהלינץ' (צילום: כרמל דנגור, כאן חדשות)

שני חסידי ברסלב נקלעו אמש (רביעי) בטעות ברכבם לרמאללה וניצלו מלינץ'. רכבם של החסידים הוצת בידי המון מקומי, שהחל להקיף את הרכב בכיכר מנרא ולקרוא נאצות לעבר החסידים.

אחד מהניצולים, מיכאל שרעבי, שיחזר היום את רגעי הפחד, לדבריו: "הצלחנו לפתוח את הדלת בצד אחד, רעדנו מפחד ואני התחלתי להגיד שמע ישראל".

התחלתי לרוץ 10 דקות באמצע הרחוב, כאשר מכל הכיוונים היו מלא אנשים ומכוניות עם מבט שטנה. עוד נס שקרה לנו, זה שלא איבדנו אחד את השני באמצע המנוסה מההמון הזועם".

שרעבי מוסיף ומספר: "התחלנו לצעוק את שמות כל הצדיקים שאנחנו מכירים, כי רבינו אמר שזה משנה את הטבע, ומכיוון שהיינו בדרך למתתיהו, גם צעקנו את שמו וכן את שמו של סבא ישראל".

"עוד קטע מבהיל שהיה", מספר שרעבי, "כשהיינו בריצה הסתכלנו לאחור, ואנחנו רואים שהם רצים לאט, אני לא יכול להסביר את זה, אבל הם רצו לאט, זה היה כמו חלום. הם זרקו בלוקים והכל וברוך השם יצאנו בלי שריטה אחת אפילו, זה היה נס מעל הטבע".

כזכור, החסידים שנקלעו לרמאללה, חולצו על ידי אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים, והם הועברו לישראל לידי כוחות הביטחון.

לטענת האזרחים שנכנסו לרמאללה בשוגג, היה זה בעת שהיו בדרכם ליישוב חשמונאים. לטענתם, בעת שעצרו בתחנת דלק באזור ואספו כסף לדלק, שאל אחד מהם ערבי שחלף במקום 'איך מגיעים לחשמונאים בדרך הכי קצרה'. הלה הכווין אותם לכיוון הרשות. "ישר כשהגענו לכיכר, זרקו עלינו בלוקים ואבנים", תיארו.

‏גורם צבאי מוסר כי "הישראלים נכנסו עם מכוניתם לרמאללה והגיעו עד כיכר אל מנארה. הפלסטינים זיהו אותם והציתו את מכוניתם. הם הצליחו להימלט ושוטרים פלסטינים פינו אותם".

עם הגיעם לישראל נלקחו החסידים לחקירת משטרה, בניסיון להבין את סיבת האירוע.

מדובר צה"ל נמסר: "שני אזרחים ישראליים נכנסו לעיר רמאללה. האזרחים יצאו בליווי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בתיאום עם כוחות הביטחון באזור. פרטי האירוע בבדיקה. נדגיש כי הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים".

בהמשך נמסר: "השניים הועברו על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיני לכוח צה״ל במחסום פוקוס שבכניסה לעיר רמאללה. שני האזרחים עברו בדיקה רפואית במקום ולא נזקקו לפינוי לבית חולים, וכעת הם מועברים לתחקור משטרת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר