תופעה חדשה ומוזרה

גל שריפות בישיבות: "בגלל הטענות פיראטיות של סיגריות"

בזמן האחרון, התרחשו מספר שריפות בישיבות בבני ברק ובירושלים, האם מדובר במקרה? לדברי בחורי הישיבות, השריפות נגרמות בשל הגזירה שהטיל לאחרונה שר האוצר ליברמן; 'חייבים להתעורר' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שריפות בישיבות; האם זה מקרי?! (צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה - מחוז דן)

בשבועות האחרונים התרחשו שריפות במספר ישיבות ברחבי הארץ, וכן "כמעט שריפות", על פי בדיקת 'כיכר השבת', ככל הנראה לא מדובר במשהו מקרי.

השבוע, התרחשה שריפה בישיבת בית מתתיהו, שגרמה לנזק כבד ברכוש, בשבוע שעבר התרחשה שריפה בישיבת סלבודקא וכן בישיבה ברחוב פולנסקי בירושלים, בכל המקרים בחסדי שמיים, לא הו נפגעים בנפש, אך נגרם נזק רב לרכוש ומספר חדרים עלו באש והתכלו.

בחור בישיבה שם היה שריפה בשבועות האחרונים, מספר ל'כיכר השבת': "זו ממש תופעה מלחיצה, זה היה מחזה אימים לראות בחורים באמצע הלילה בורחים מהפנימייה בגלל השריפה ומנסים לחלץ את החפצים האישיים שלהם".

השריפה בישיבת בית מתתיהו

האם השריפות וה"כמעט שריפות" שהתרחשו בישיבות הן מקריות? לדברי בחורי הישיבה ששוחחו עם 'כיכר השבת', מתברר שישנה תופעה הקורית לאחרונה, שהיא אחראית על השריפות.

לדבריהם, "בשל החלטת שר האוצר ליברמן, לעלות את המס בצורה חדה ובלתי סבירה, על הסיגריות האלקטרוניות, הבחורים מנסים למצוא פתרונות שיחסוך להם בעלויות הגבוהות שהושתו עליהם לאחרונה".

שריפה בפניימית ישיבת 'סלבודקא'; שבוע שעבר (צילום: איחוד הצלה סניף בני ברק)

יש סיגריה אלקטרונית חד-פעמית", מספר אחד הבחורים, "הסיגריה הזו עובדת על בטרייה וכשהיא נגמרת, אי אפשר להשתמש בסיגריה, הבחורים מצאו פתרון, בו אפשר להטעין את הסיגריה "באמצעים לא חוקיים", אלא שלפעמים הפתרון שמצאו בחורי הישיבה גורם לנזק".

"מכיוון שמדובר בהטענה בעייתית, הדבר גורם לקצר חשמלי ואף מוביל לשריפה", מספר הבחור ומוסיף, "אני יודע שמספר שריפות שהתרחשו לאחרונה בישיבות, קראו בגלל זה".

שריפה בישיבה בירושלים; 4 חדרים נשרפו (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

בחור נוסף מספר ל'כיכר השבת', "אני יודע שכעת מנהלי הישיבות שמעו על התופעה הזו, והחליטו להילחם בתופעת ה"ההטענות הפיראטיות", ואף יש ישיבות שהחליטו לקנוס בחורים שיטעינו, כרגע התופעה עדיין בחיתוליה, אז אין מספיק מודעות, אני מאמין שבשבועות הקרובים, הנושא יעמוד בראש סדר היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר