התרמית האווילית

הנוכל מכה בפעם השלישית: עקץ חרדי ב-45,000 שקלים

האיש שכבר נעצר פעמיים ואף ריצה עונש מאצר אחרי שעקץ חרדים תמימים בסכומי כסף גדולים, רימה שוב וגרף עשרות אלפי שקלים מתמים שפגש • 'כיכר' עם הפרטים המלאים: כך עבדה התרמית - שלב אחד שלב (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משמאל: אוחנה (צילום: shutterstock ובאדיבות המצלם)

כתב אישום הוגש בסוף השבוע נגד רפאל אוחנה, תושב מעלה אדומים, בגין עוקץ חרדי בירושלים. זהו לא מקרה העוקץ הראשון של אוחנה. לפני כחמישה חודשים נעצר אחרי שעקץ אברכים במאות אלפי שקלים בשכונת סנהדריה שבירושלים.

לפני מספר שנים הוא נעצר בחשד שעקץ מיליוני שקלים ממנהל גמ"ח ומגזבר של בית כנסת בירושלים. בסוף השבוע, כאמור, הוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון עוקץ שלישי.

לפי כתב האישום, אוחנה הציע להולך רגל שהבחין בו סמוך לבית החולים 'הרצוג' בירושלים להסיע אותו ליעדו. הולך הרגל נעתר ועלה לרכב. במהלך הנסיעה הציג אוחנה לנוסע 'מצג שווא' לפיו הוא נציגו של מיליונר מחו"ל ומופקד על נכסים שלו, ובין הדברים טען כי המיליונר ביקש ממנו להקים מוסד חינוכי לנוער נושר. אוחנה אמר לנוסע כי הוא רואה בו איש המתאים לניהול המוסד.

במהלך הנסיעה, כך לפי כתב האישום, ביקש אוחנה מהנוסע אלף מאתים שקלים במוזמן לטובת רכישת צמיגים, והציע שכנגד הסכום הוא יעביר לו צ'ק שאותו יפקיד הנוסע בחשבון הבנק שלו. הנוסע נעתר ואוחנה הפקיד בידיו צ'ק. אלא שהצ'ק חזר יום לאחר שהופקד בבנק, כעבור תקופה.

אוחנה לא הסתפק בכך ובימים הבאים אחרי הנסיעה הציג בפני הקורבן מבנים שלטענתו יועדו בעבור "המוסד" החודש. הוא אף הגדיל והציע לקורבן להיפגש עם המיליונר. בין לבין ביקש ממנו סכומי כסף לתשלום עבור העבדים וכדומה.

התשלומים היו בכל פעם של אלפי שקלים ובסך הכללי עמדו על ארבעים וחמישה אלף שקלים. כאמור, בסוף השבוע הוגש נגדו כתב אישום בגיל קבלת דבר במרמה.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני כחמישה חודשים נעצר אוחנה בפעם השנייה, בידי בלשים של משטרת ירושלים, בחשד שניסה לעקוץ אברכים חרדים בשכונת סנהדריה בעיר.

לפי החשדות, אוחנה הציג בפני אברכים חרדים צ'ק גנוב, על סך מאות אלפי שקלים, תוך שטוען כי ישנו נדיב בחו"ל המעוניין לתרום את סכום הכסף המצוין בצ'ק לצדקה. מטרתו, מסתבר, הייתה לגרוף עמלה של עשרות אלפי שקלים לחשבונו בעת הפקדת הצ'ק.

תרמיתו התגלתה לאחר שאחד האברכים שאליהם הגיע הפנה אותו למנהל גמ"ח, שכבר הכיר את מעלליו. בשיתוף פעולה עם המשטרה נלכד אוחנה בעת שהגיע לפגישה פיקטיבית שנקבעה לו בידי האברכים שאותם ניסה לעקוץ. אוחנה ניסה להימלט ברכבו כשהבחין בבלשי המשטרה, אולם נעצר כששוטר נכנס לרכבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר