"הילד של כולם"

הפך לאבא אחרי 18 שנה: "אמרתי 'מזל טוב אמא' - ובכינו"

"אתה שומע 'מזל טוב, שמונה ורבע', שומע בכי וזהו. אני עומד שם ואני קפוא. אני לא מדבר, יורדות לי דמעות"; הרב אלון עטיה הפך לאבא אחרי 18 שנים, בניגוד לדברי הרופאים, ומשחזר את הנס (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אלון עטיה משחזר את הנס (צילום: היכל המלך)

הרב אלון עטיה, ממזכי הרבים הידועים בירושלים ורב קהילת 'היכל מלך' בגבעת זאב בירושלים, חבק בשבוע שעבר בן זכר - לאחר שמונה עשרה שנות ציפייה ושנים של תפילות בקהילות רבות.

בסוף השבוע הגיע הרב עטיה לקהילתו, שם המתינו לו תלמידיו ורקדו בהודיה לבורא עולם על הנס הגדול שהתרחש למרות שהרופאים כבר התייאשו מהאפשרות שהרב ורעייתו יזכו להפוך להורים.

במהלך שיעורו, התייחס הרב עטיה לנס שהקב"ה עשה אתו והרגעים המרגשים לאחר הלידה, כאשר הוא ורעייתו הרבנית הפכו לאבא ואמא, כנגד כל הסיכויים.

על הרגעים המרגשים של הלידה סיפר הרב עטיה: "אתה שומע את המאמצים, את הקשיים ומתפלל לה', ספר יונה כמו שהרב מרדכי אליהו זצ"ל היה אומר, כל הסגולות. אבל אז אתה שומע 'מזל טוב, שמונה ורבע', שומע בכי וזהו. זו הייתה נקודה שאני עומד שם ואני קפוא. אני לא עומד ולא מדבר, יורדות לי דמעות. המיילדת אומרת לי 'אבא מזל טוב', אני לא זז. אני מסתכל על אשתי ורואה אותה בוכה, וזהו".

החגיגות בקהילה, לאחר הבשורה הגדולה (צילום: היכל המלך)

הרב עטיה הוסיף וסיפר: "אתה עומד בצד, המיילדות קלטו את זה, הם נתנו לנו את הרגעים של השקט. ואז אני פונה אליה: 'מזל טוב אמא', אמא? היא בוכה. 'אף אחד לא האמין שיקראו לי אמא'. בטח שהאמנו, אני האמנתי, ה' האמין. הקב"ה לא מאכזב, צריך לדבוק בו באמת.

"אחרי שהיה השקט הזה, אתה עומד ובוכה. 'ריבונו של עולם, לנער הזה התפללתי', לא יודע מכמה תפילות הוא מורכב. אמרתי למישהו, מכמה תפילות הילד הזה, מרבבות, אולי יותר. היו אנשים שאני בעצמי לא יודע. הייתה אישה שנוסעת כל בוקר לקבר רחל כדי להתפלל, אחת עושה כל שבוע הפרשות חלה רק בשביל זה. זה לא הילד שלי, זה הילד של כולם".

הרב אלון עטיה הוסיף ואמר: "אני זכיתי שהקב"ה בחר בי להיות צינור לעשות קידוש ה' כזה גדול בעולם. אנשים באים ואומרים לי, 'אני כבר התייאשתי, הפחת בי חיים, ה' נתן לי להאמין שתפילות מתקבלות', זה נותן תקווה להבין שאין תפילה שבה ריקם. רק אחד יכול לעזור, רק הוא".

"לחיים" לאחר הנס הגדול (צילום: היכל המלך)

בהמשך הדגיש הרב: "מעולם לא היו לי שאלות על הקב"ה, לא כעסתי, לא הייתי עצוב, שום דבר. הראייה שלא הייתה לי שום בעיה לעשות חלאקה כל יומיים, לשבת סנדק, לשמח כל ילד".

בשיעור אחר, בבית הכנסת 'בורוכוב' בירושלים, סיפר הרב אלון עטיה את גודל הנס שנעשה לו. לדבריו, הרופאים היו מיואשים. אחד מבכירי הרופאים, סיפר הרב עטיה, אמר לו ולרעייתו: "גם אם יצמחו לי שערות בכף היד - לא יהיו לך ילדים'", והקב"ה הוכיח כי הוא כל יכול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר