צה"ל החליט

שינוי במדיניות פתיחה באש: חיילים יוכלו לירות במיידי אבנים

בצה"ל עדכנו בזמן האחרון את נוהל הפתיחה באש של החיילים המוצבים ביהודה ושומרון - החיילים יוכלו לירות על מיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה גם אחרי המעשה (חדשות)

יידוי אבנים. ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

לאחר שנים של התנהלות מסוכנת, בצה"ל קיבלו החלטה לשנות את נוהל הפתיחה באש ברחבי יהודה ושומרון, כך פורסם הערב (ראשון) ב'כאן חדשות'.

על פי ההוראות החדשות והמעודכנות, חיילי צה"ל יוכלו לירות במיידי אבנים ובקבוקי תבערה – גם אחרי המעשה, כשהם נמלטים.

על פי הנוהל החדש, הירי יתבצע בגדר הזמן שמוגדר כמרחב הלחימה - כלומר מיד וסמוך לתקרית. בדיווח צוין כי ההוראות החדשות הופצו בשבועות האחרונים במסמך לכלל לוחמי צה"ל בגזרות הרלוונטיות.

כזכור, לפני כחודש פורסם, על שינוי נהלי הפתיחה באש בצה"ל המתיר ירי לעבר גנבי נשק ותחמושת מבסיסי צה"ל ושטח אש. קודם לכן, הנהלים לא אפשרו להם לפתוח באש במקרים כאלה אך נוכח מקרי הגניבה הרבים של תחמושת ואמצעי לחימה בבסיס צאלים בדרום שונו הוראות הפתיחה באש.

כמו כן בצה"ל החליטו להבהיר שוב את נהלי הפתיחה באש ביו"ש. בצה"ל הבהירו כי גם לאחר כתיבת ההוראות החדשות, לחיילי צה"ל נשמרת מלוא הזכות להגיב באש חיה במקרה שהלוחמים חשים סכנת חיים.

כמו כן, שונו נהלי הפתיחה באש בגבול מצרים, והחיילים יוכלו לירות לעבר מבריחי הסמים והנשק בגבול, דבר שבעבר היה אסור עליהם לעשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר