לקראת הסדר טיעון

בכיר בש"ס: "אות קלון על היועמ"ש מנדלבליט"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי לחתום בימים הקרובים על עסקת טיעון עם היועץ המשפטי לממשלה. לדברי בכיר בש"ס: "דרעי יתפטר מהכנסת אך ינהיג את ש"ס מהר חוצבים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: חיים גולדברג)

אם לא יהיו התפתחויות של הרגע האחרון, בשבוע הבא צפוי יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, לחתום על הסדר טיעון עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולסיים את הפרשה שפרצה בקול רעש גדול לפני כשש וחצי שנים.

במרכז ההסדר בין דרעי למנדלבליט עומדת ההתחייבות של יו"ר ש"ס להתפטר מהכנסת ולשוב רק בבחירות הבאות וזה בכדי לייתר את שאלת הקלון.

לדברי בכיר בש"ס, בשיחה עם 'כיכר השבת': "מדובר בעסקה הכי טובה שדרעי יכל לבקש בעקבות ההתרחשויות של החודשים האחרונים, הוא עבר עינוי דין חסר תקדים, שש וחצי שנים, מפרשיות של שוחד ושחיתות שלטונית להסדר קל על עבירות מס קלות מאוד".

לדבריו: "דרעי עבר ימים לא פשוטים, כל החודשיים האחרונים הוא התייעץ עם בכירי הפרקליטים האם ללכת למשפט ולא לוותר, לבסוף הוא בחר בדרך של הסדר. אות קלון יישאר על מנדלבליט שבחר לתפוס את ש"ס מהגרון במשך שש וחצי שנים".

הבכיר מדגיש: "אריה יתפטר מהכנסת אך ימשיך להנהיג את ש"ס, הוא ינהיג את המפלגה מלשכתו בהר חוצבים ויבקר בישיבות הסיעה בכל יום שני".

כזכור, על פי הדיווח של עמית סגל ב'חדשות 12', במסגרת ההסדר, העבירות מס בכתב האישום נגד דרעי ירוככו ובמקביל לא יוטל על דרעי עונש מאסר, כך גם לא יוטל עליו עבודות שירות.

כמו כן, אריה דרעי יתפטר מיוזמתו מהכנסת שכן אם דרעי נשאר בתפקידו כחבר כנסת, הרי שמתייתרת שאלת הקלון. יצוין כי אם דרעי מתפטר - ואין עונש של עבודת שירות - אין את שאלת הקלון.

יודגש כי דרעי יוכל להתמודד בכנסת הבאה ואף להתמנות לתפקיד שר, וזה בתקווה שבג"צ לא יתערב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר