דיון על המוות

אביו של אהוביה סנדק נשנק מבכי: "תתעקשו על צדק"

אברהם סנדק תיאר לפני חברי הכנסת בדיון שעסק במות בנו, תוך שקולו נשנק מבכי: "ילד שבנה מחנה בשכונה וטיפל בכל הילדים" • נציג המשטרה התקשה לספק תשובות (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
סנדק בכנסת, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

דיון נרחב נערך היום (שלישי) בכנסת, משותף לוועדת ביטחון פנים וועדת חוץ וביטחון, בנושא פרשת מ ותו של הנער אהוביה סנדק. במהלך הדיון השתתף אברהם סנדק, אביו של אהוביה, וסיפר על בנו תוך שקולו נשנק מבכי.

"כל יום בגיל שלוש וחצי, ילד שבנה מחנה בשכונה וטיפל בכל הילדים", אמר סנדק. "אהוביה ילד שלנו שחזר הביתה וקיבל חיבוק גדול. הוא היה נער חבוק בתורה. בגיל 16 וחצי סיים הלכות בשר וחלב בלימודי כולל".

האב המשיך: "נער אוהב ארץ ישראל, רועה צאן, בונה גבעות, חי את הקדושה של ארץ ישראל, כמו החלוצים שהקימו את הארץ, כמו סבא פנחס שעלה מטוניס אחרי קום המדינה ונישק את אדמת הארץ". בהמשך ביקש מחברי הכנסת "תתעקשו על צדק לאהוביה", וסיים בציטוט "ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה".

בפתח הדיון אמר חבר הכנסת רם בן ברק: "שום דבר כמעט בעולם לא מצדיק שבחור צעיר ילך לעולמו ולא חשוב באיזה נסיבות". בכינוס אף השתתף נציג של משטרת ישראל, אלא שבתגובת לשאלת חברי הכנסת השיב כי אינו "מעורב בפרטים בכלל של החקירה". תשובתו עוררו ביקורת בקרב המשתתפים.

עו"ד אריאל עטרי שמייצג את משפחת סנדק מטעם ארגון חוננו אמר במהלך הדיון כי "עד כה לא ניתן מענה מדוע לא נערכה בדיקה האם יש משהו מתחת לרכב. תפקידו של שוטר הוא לגשת ולעשות את הבדיקה הזאת. אם היו עושים את הבדיקה יכול להיות שלא היינו פה. כמו כן, בדיווח הראשוני השוטרים לא מספרים שהם ניגחו את הרכב, רק לאחר בדיקה של בוחן תנועה ועדויות, הם שינו את גרסתם".

בהמשך דבריו נמשיך עו"ד עטרי למנות את הבעיות בטיפול של מח"ש. לדבריו "כשהם מגיעים למח"ש לא גובים מהם עדות אלא משחררים אותם הביתה, וזה דבר חסר תקדים. הגרסה שמגיעים השוטרים למחורת היא כבר מתואמת ושונה ויש כאן בעיה. המקרה של אהוביה היא מקרה קיצון למה שקורה היום במח"ש, הם לא אוהבים ביקורת. אנחנו למעלה מחצי שנה מחכים להכרעה אצל פרקליט המדינה, החקירה מזמן הסתיימה, וצריך כבר לקבל החלטות ושמח"ש והפרקליטות יספקו תשובות".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר