חשיפת 'כיכר' • צפו

ראש הישיבה שהותקף: "זו טראומה שלא עוברת"

ראש הישיבה שחווה תקיפה קשה בילדותו שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת', הגיע היום לכנסת ודיבר על הטראומה שמלווה אותו כל חייו, והסביר, "לילדים חרדים אין איך להתבטא" (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב קסל היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

ועדת ביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי, קיימה היום דיון בנושא ההתנהלות של גורמי החקירה מול נחקרים ונפגעות שעברו תקיפה קשה.

ראש ישיבת זוהרים, הרב יחיאל קסל שהוזמן לדבר בוועדה בעקבות התקיפה שעבר בנערותו - תקיפה שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת', וסיפר על ההתמודדות שלו עד היום עם התקיפה.

הרב קסל היום בכנסת

לדברי הרב קסל, "נפגעתי בנערותי מגיל 13 עד גיל 19. ניסיתי לדלג בחיים על המציאות הזו אבל הטראומה לא עוברת. הייתי באזור שני פיגועים בחיי: בקו 2 בחזור מהכותל ובכניסה לאשקלון, וזה לא נשאר לי באותה מידה, זה עבר לי אחרי שבועיים".

"חלק מהקושי אצל נפגעים זו תחושת האשם. אם זה לא מספיק, הוא יכול לפגוש חוקר בתחנת משטרה ששואל אותו 'אולי רצית? אולי בחרת?'. קשה לי מאוד לשכנע להגיש תלונה".

"התחושה היא", הסביר הרב קסל, "היא נוראית והיא לפעמים תקיפה פעם שנייה. אין לנערים ולנערות חרדים את המילים להשתמש איתם כשמגיעים להגיש תלונה. ברור לחלוטין שאם יהיה ליווי צמוד לכל מתלונן או מתלוננת, הדברים ישתנו. אם משטרת ישראל תהיה ערוכה ונגישה לתלונות, יהיו הרבה פחות פגיעות".

ראש הישיבה שהותקף: "זה כמו רצח, לא יעזוב אותי בחיים"

כזכור, לפני שנתיים, חשף הרב יחיאל קסל לראשונה את סיפור חייו הקשה ועל התקיפה הנוראית שעבר, במהלך הראיון הקשה והמסעיר, כמו ראש הישיבה, התקשינו לעצור את פרץ הדמעות, כאשר הרב שחזר את הזוועה עמה התמודד. בפרק מתאר הרב את הטראומה, את האופן בו היא השתקפה בחייו באותה תקופה עד כדי נסיון לשים קץ לחייו - ואת רגשותיו נכון להיום, עשרות שנים לאחר מכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר