מעצר הקיצוני

נציגו של איראם: "סכסוך פנים חרדי, המטרה להעלים אותו"

השופט בדיון: "נציגת המשטרה מבזה את בית המשפט" • נציגו של איראם: "המטרה לעשות לו חיסול ממוקד, רוצים להעלים אותו" • השופט האריך את מעצרו בחמישה ימים • הציטוטים המלאים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
איראם בעת מעצרו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

‏בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בפעם השנייה את מעצרו של משה איראם, הקיצוני מירושלים החשוד בשליחת צעיר לתקוף את ח"כ פרוש ורבנים נוספים, בחמישה ימים נוספים.

מדובר בבקשה שנייה להארכת מעצר. "מאז הארכת מעצר האחרונה חלו התפתחויות בחקירה שמחזקות את החשד נגד המשיב", אמר בדיון היום נציג המשטרה. "בידינו ראיות שהמשיב ניסה להוציא לפועל רצח אדם. מבקשים להאריך את מעצרו בשמונה ימים. מאז הארכת המעצר הקודמת המשיב לא נחקר, אנחנו מבצעים פעולות חקירה".

במהלך הדיון טען עורך דינו של איראם כי "כל הסיפור הזה הוא סכסוך פנים חרדי. מטרת החקירה היא להעלים אותו, לעשות לו סיכול ממוקד".

נציגת המשטרה סירבה לומר בדיון אילו מעשים מיוחסים לאיראם. השופט אלעד לנג: "אני לא אקבל מצב שבו אדם לא יודע במה הוא חשוד. איך בנאדם יכול להתגונן? את צריכה להגיד לו היום במה הוא חשוד".

נציגת המשטרה השיבה: "הוא חשוד בתכנון לשידול לרצח, בזה שהוא שלח אדם לבצע רצח של אדם אחר. החשוד חשוד בכך ששלח אדם לבצע חבלה באדם במזיד".

עורך דינו של איראם: מי האדם שאותו הוא תכנן לרצוח?
המשטרה: לא נכנס כרגע למי הוא תכנן
עורך דינו: מי האנשים שאותם הוא שלח?
המשטרה: לא נחשוף כרגע
עורך דינו: אני מבקש תשובות
המשטרה לשופט: זה עדיין לא הוטח בו, זה שיבש לנו את החקירה.
השופט: נציגת המשטרה מבזה את בית המשפט.

לשאלת עורך דינו של איראם, נציגת המשטרה הדגישה כי איראם לא השתתף באף תקיפה אלא הוא רק היה זה ששלח את האנשים. בנוסף הוא חשוד בכך ששלח אדם שגרם נזק לדלת ביתו של בכיר במגזר החרדי.

המשטרה הבהירה כי מדובר בחקירה מורכבת זירות, וכי האירועים המיוחסים לאיראם לא אירעו רק בירושלים.

כזכור וכפי שנחשף ב'כיכר השבת', המשטרה עצרה בשבוע שעבר את איראם בחשד לשורת מעשים פליליים במסגרת מאבקי דת קיצוניים שניהל בתוך החברה החרדית, כאשר ניצל צעירים כדי שהללו יוציאו לפועל את מזימותיו ואף ניסה לתכנן רצח - שנמנע בעקבות מעצרו. המעצר הותר לפרסום לבקשת 'כיכר השבת'.

איראם, סב לנכדים, המתגורר במרכז ירושלים בסמוך לשוק, ניהל מאבקים אלימים כלפי אישים שונים ורבנים בחברה החרדית, כאשר אחת השיטות הייתה לגזוז את זקנם. כרגע, הוא חשוד בעבירות של תכנון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה וחבלה ע"י שניים, תקיפת עובד ציבור והיזק לרכוש.

מספר גדול של רבנים ודינים שהורו לציבור להתחסן מפני נגיף הקורונה קיבלו בימים האחרונים מכתבי איומים, חלקם איומים ברצח, מהחשוד שנעצר אתמול. חלק מהמכתבים לא הגיעו לכתובות הנכונות.

בשנים האחרונות, איראם, שכבר נעצר בעבר על-ידי המשטרה בגין עבירות שונות, פעל, כך לפי החשד, נגד מספר נושאים שהפריעו לו מבחינה דתית-קיצונית, אך תמיד פעל לבדו - שכן גם הזרמים הקיצוניים במאה שערים, כמו אלו המכונים "הסיקריקים" - התנגדו למעשיו.

במהלך חודש ניסן, בימי הסגר הראשון של מגיפת הקורונה, הגיעו לפי החשד אל איראם סכומי כסף גדולים, והוא החליט לשכור חבר'ה צעירים כדי שיוציאו לפועל את מזימותיו, במסגרת המאבקים שניהל נגד אישים שונים ורבנים שלא יישרו קו עם דעותיו הקיצוניות.

לפי החשד, הוא ניצל צעירים תמורת תשלום מפתה לבצע את מעשי הטירוף שלו, כך שהתוקפים בפועל הפכו לקורבן בידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר