הגל החמישי

לראשונה בעולם: בישראל יחקרו חיסון רביעי

מחר, לראשונה בעולם, יחל בשיבא מחקר שבמסגרתו יינתן חיסון רביעי לקורונה למתנדבים עובדי בריאות העומדים בקריטריונים. הניסוי נעשה לאור הגל החמישי המתגבר (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחר, (שני), לראשונה בעולם, יחל בשיבא מחקר שבמסגרתו יינתן חיסון רביעי לקורונה. המחקר ייערך בהובלת פרופ׳ גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא. במסגרת המחקר יתחסנו עובדי בריאות משיבא שעמדו בקריטריונים של המחקר והתנדבו לקבל את החיסון הרביעי.

על פי הדיווח, קופות החולים קיבלו הנחיה להיערך לקראת מבצע חיסונים רביעי, שיתחיל בכפוף לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש.

ההחלטה על קידום החיסון במנה הרביעית הגיעה בשבוע שעבר ביום רביעי, כאשר 86% מאנשי הרפואה תמכו במהלך. על פי ההחלטה, בני 60 שחלפו ארבעה חודשים מאז חיסונם השלישי יוכלו להתחסן שוב.

על פי ההנחיה שניתנה לקופות החולים, עליהן להיערך ולהתאים את מערכות המחשוב על מנת שעם קבלת האישור הסופי תתאפשר הזמנת תור לחיסון.

אם המבצע אכן יקבל את אישורו הסופי של פרופ' אש, מה שסביר שיגיע בקרוב, ישראל תהיה המדינה הראשונה שתחסן בחיסון רביעי, זאת בעוד בחלק מהמדינות טרם החלו לחסן בחיסון השלישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר