1,760 חולים ביממה האחרונה

תחלואה מתפשטת: 50% מהמאומתים אתמול מהאומיקרון

בישיבת קבינט הקורונה הבוקר עלה כי מחצית מהנדבקים בקורונה ביממה האחרונה הם נדבקים בזן האומיקרון • אין שינוי משמעותי במאושפזים • בנט: "איש לא יחמוק מהגל הזה" (חדשות קורונה, ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בדיקת קורונה, אילוסטרציה (צילום: Maor Kinsbursky/Flash90)

מתמודדים עם הגל החמישי: על פי הנתונים מחצית מהנדבקים בקורונה ביממה האחרונה הם נדבקים בזן האומיקרון. כך דווח בישיבת קבינט הקורונה. למרות המספרים אין שינוי ניכר לעומת יום אתמול במדדי התחלואה.

מסתמן, כי מנת החיסון הרביעית לקורונה תינתן רק לבני 70 ומעלה, ולא לבני 60 כפי שרצו בתחילה. בנוסף הצוותים הרפואיים לא יחסונו בשלב זה. את ההחלטה הסופית יצטרך לקבל מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש כבר בימים הקרובים.

הסיבה לשינויים, ככל הנראה הביקורת של אנשי בריאות בנוגע למחקר שעדיין נמצא בחיתוליו בנושא מנת החיסון השלישית ובטח לגבי הרביעית.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בדיון בנושא הקורונה כי "אף אחד, במיוחד מי שיש לו ילדים במערכת החינוך, לא יחמוק מהגל הזה, בצורה כזאת או אחרת, גם אם הוא ראש ממשלה".

כפי שדווח כבר אתמול, כבר בימים הקרובים צפויה חובת הבידוד למחוסנים להתבטל, כשכרגע ישנה התלבטות האם להותיר שלושה ימי בידוד או לבטל אותה לחלוטין. הסיבה: חשש לגל בידודים ענק שישבית את המשק.

כמו כן, מסתמן שהשמים ייפתחו בשבועיים הקרובים, זאת לנוכח העובדה שאין כבר שום משמעות לאיסור הכניסה מחו"ל כאשר האומיקרון כבר מדבק בישראל. חובת הבידוד לשבים מחו"ל ממדינות אדומות, לא צפויה בינתיים להתבטל.

בינתיים, התחלואה ממשיכה להתפשט, אתמול נוספו עוד 1,760 מאומתים לקורונה, 1.87% מאומתים ומקדם ההדבקה עומד על 1.41, דבר המעיד על התפשטות נרחבת של המגפה. מספר החולים קשה עומד על 87, מהם 38 מונשמים, לא שינוי ניכר לעומת הימים שקדמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר