הצצה מצולמת

בקור ששנים לא היה כמותו: כך מתמודדים באומן עם החורף

מינוס 15 מעלות, שלג שהופך לקרח תוך דקה וכלי רכב שנותרים ליד הנהר הקפוא • איך מתמודדת הקהילה היהודית באומן מול החורף הנדיר? • תיעוד מצולם וסיקור נרחב (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חורף כבד באומן (צילום: כיכר השבת)

בימים אלו חווה אוקראינה גל קור שלא נראה כמותו שנים רבות. מזג האוויר הרשמי עומד על מינוס 10-15 מעלות, אך בפועל, בשל הצטברות הקרח בדרכים, הקור גובר. מי שחשים זאת על בשרם הם השוהים בעיר אומן, הממוקמת גאוגרפית באזור קר יותר מהערים הגדולות קייב ואודסה, בה טמון רבי נחמן מברסלב.

אלא שלמרות מזג האוויר החריג, ניכר כי זרם המבקרים לא פוסק. "יכול להיות שזה בגלל שאין הרבה מדינות פתוחות לישראלים בגלל מדיניות המדינות האדומות", אומר גורם ב'מרכז ברסלב באומן' - גוף המנהל את צרכי הקהילה היהודית מטעם הגאון הרב יעקב ג'אן, רב העיר.

אך לא רק מדיניות הישראלים היא זו שמביאה מבקרים רבים לאומן בשיא הקור, אלא התמודדות הקהילה המקומית עם החורף הקשה, כאשר לראשונה נעשה טיפול שיאפשר את הגעת ההמונים.

"כל שנה", אומר הגורם ב'מרכז ברסלב', "היינו נתקלים באוטובוסים ורכבים שלא מצליחים לעלות לפושקינה, וממילא המבקרים צריכים לעשות את העלייה התלולה ברגל בדרך מלאה שלג שקופא תוך דקות והופך את הכביש לחלקלק ומסוכן".

"השנה", הוא אומר. "המרא דאתרא הרב ג'אן ביקש למנוע את זה מראש, ולכן הצבנו מפלסות שלג ומשאיות חול ומלח שמונעות היווצרות קרח על הדרכים. לראות במינוס 15 מעלות רכבים נוסעים בפושקינה, זה מחזה נדיר".

את ההשפעה על מספר המבקרים הוא יודע לתלות בכך שסוכנים האחראים על ההזמנות מעודכנים אונליין בנעשה באומן וכאשר הדרכים פנויות, הם יכולים לעדכן את הלקוחות המתעניינים וכך עולה מספר ההזמנות.

"יש כאן נוסחה פשוטה", מסכם הגורם ב'מרכז ברסלב'. "אנשים תמיד רוצים להגיע לאומן. מי לתפילה, ומי להודיה. כאשר הסוכן אומר שזה מתאפשר, אז סוגרים מיידית, במיוחד כשאוקראינה אחת המדינות היחידות שאפשר עוד לנסוע אליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר