המחלוקת הפנימית צפה

ביהדות התורה זועמים על אייכלר: שקלו נגדו עיצומים - וגנזו

במפלגה זועמים על נציג בעלזא שנעדר מכמה הצבעות, ויצר קרע פנימי באופוזיציה, הגדול שבהם עם הרשימה המשותפת • גורמים באופוזיציה אף העלו אפשרות לפנות אל האדמו"ר מבעלזא (פוליטי ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מתנהל כסיעת יחיד? אייכלר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ח"כ ישראל אייכלר נראה מיום ליום כחולייה החלשה באופוזיציה, הנאבקת על כל הצבעה עם ממשלת בנט-לפיד, ללא הצלחה משמעותית עד עתה.

בימים שלפני התקציב הוגשה לאייכלר הצעה, לפיה בתמורה להימנעות בהצבעה על החוק, מוסדות חסידות בעלזא יקבלו תמיכה כלכלית של מאות מיליוני שקלים, אך בהוראת האדמו"רים היא נדחתה.

ל'כיכר השבת' נודע כי באופוזיציה, בעיקר בליכוד, חוששים כי אייכלר מנהל משא ומתן חדש עם בכירים בממשלה, שיתמכו בשאיפותיו האישיות וברצונות חסידות בעלזא - בתמורה להיעלמותו בנקודות הצבעה חיוניות עבור הקואליציה.

הזעם הפנימי באופוזיציה התפרץ בצורה משמעותית כאשר בלילה שבין שני לשלישי השבוע היעדרותו יצרה משבר פנימי בין סיעות האופוזיציה: היעדרות ח"כ אייכלר וח"כ גילה גמליאל מהליכוד הובילה להעברת החוק שמאפשר הצלת חיילים בשירות רשמי בשב"ס. בעקבות כך, ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, איים שיצביע בעד הצעת חוק הגיור של ח"כ יוליה מלינובסקי, אך לבסוף התרצה וויתר על תכניותיו.

גורמים באופוזיציה ששוחחו עם 'כיכר השבת' זעמו על אייכלר: "הוא מתנהל כאילו הוא בסיעת יחיד, אין לו משמעת אופוזיציונית והוא עושה ככל העולה על רוחו. אין טעם שנתאמץ כל כך להתיש את הקואליציה אם בסוף הכל עובר כי יש חבר כנסת שלא מתייצב".

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי אחד מבכירי האופוזיציה, שלא מהסיעות החרדיות, העלה הצעה לפיה תתקיים פנייה רשמית לאדמו"ר מבעלזא, שיתבקש להורות לח"כ אייכלר לשהות במליאה כל עוד ישנן הצבעות. הצעה זו נדחתה על הסף מיד לאחר שעלתה.

ביהדות התורה שקלו להטיל עיצומים אחרים על ח"כ אייכלר, כגון מכתב פומבי שיפורסם נגדו בחתימת חברי הכנסת, אך החליטו "לנצור כרגע את האש" מחשש ש"ישתמש בזה לצורך קידומו האישי", כך לפי מקור במפלגה. עם זאת, הדגיש הגורם, כי בקרוב ידונו שוב האם להטיל עיצומים על הח"כ הסורר.

בלשכת אייכלר מסבירים שאייכלר לא נעדר מההצבעה המדוברת ללא סיבה, אלא "היה צריך לצאת": "הוא לא 'נעלם', אלא יצא מהשער הראשי בגלוי. באופוזיציה העדיפו שהוא לא יתקזז כדי להתיש את הקואליציה, למרות שידעו שיש לחוק רוב בכל מקרה". ח"כ אייכלר הסביר בקולו, בריאיון ל'קול חי', מדוע הוא לא ממושמע לדרישות האופוזיציה, ובכך אולי גם שלח מסר לחוששים שהוא מנהל שיח עם הממשלה: "קיום הפיליבסטרים זה התשה לריק, זה לא מה שיפיל את הממשלה. ממשלות נופלות רק מבפנים", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר