ליל החניונים של הליכוד

הח"כ הסתתר ברכב - הקואליציה הפסידה והמליאה ננעלה

הקואליציה טעתה בספירה, והאופוזיציה הפילה את הוראת המעבר שבמסגרת חוק ההסדרים • מייד לאחר מכן, הקואליציה ויתרה על הצבעה נוספת, ונעלה את המליאה - מחשש להפסד (פוליטי, כנסת)

רפאל כהן | כיכר השבת |
המליאה - בלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הישג לאופוזיציה לאחר לילה לבן נוסף בכנסת: אחת מהוראות המעבר שבמסגרת חוק ההסדרים הגדול, החוק שעובר יחד עם תקציב המדינה ומגדיר את תוכנית הפעולה של הממשלה, נפלה לאחר שהקואליציה טעתה בספירה, ובהצבעה התוצאה הראתה 48 בעד ו-48 נגד. ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה שהגיש את הצעת החוק, ניסה למשוך זמן כדי להקפיץ חברי קואליציה ישנים למליאה, אך ללא הצלחה.

את המהלך שהוביל לבלבול במספר חברי הכנסת הנמצאים ניתן לכנות "ליל החניונים של הליכוד", אחרי אותו "ליל חניונים" של חברי כחול לבן שהוביל להפלת ממשלת נתניהו-גנץ. ע"פ הדיווחים מהכנסת, ח"כ גדי יברקן מהליכוד התחבא בתא המטען ברכבו של ח"כ יואב קיש, שניהם מהליכוד, וכשהגיעה ההצבעה - הגיע למליאה והתנגד.

(צילום: ערוץ כנסת)

בנוסף, באופוזיציה טענו במהלך הלילה כי הקואליציה הפרה קיזוזים, כמו זה שסוכם בין יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר לח"כ אתי חווה עטייה מהליכוד, שאביה נפטר אתמול, וטענו כי חברי הקואליציה "גם אכלו את הדגים המסריחים וגם גורשו מן העיר".

לאחר נפילת ההצבעה, החליטו ראשי הקואליציה לוותר על המשך סדר היום שתוכנן, ומשכו את הצעת החוק הבאה ברשימה: טיפול ופינוי המוקשים שמפוזרים ברמת הגולן, בקעת הירדן, עוטף עזה ורמת נגב. ח"כ צביקה האוזר מתקווה חדשה הגיב: "הליכוד מטרלל, אזרחי המדינה משלמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר