אחות של רבי יום טוב

בשיבה טובה: מרת רבקה קלושינער ע"ה

בליקווד שבארה"ב נפטרה האישה החשובה מרת רבקה קלושינער ע"ה, אחותו של נעים זמירות ישראל הרה"ח רבי יו"ט עהרליך זצ"ל והיא בת 98 בפטירתה • ארונה יגיע לישראל (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
בשיבה טובה: מרת רבקה קלושינער ע"ה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בליקווד שבארה"ב נפטרה בשיבה טובה, האישה החשובה מרת רבקה קלושינער ע"ה, אחותו של נעים זמירות ישראל הרה"ח רבי יו"ט עהרליך זצ"ל, בת 98 בפטירתה.

המנוחה נולדה בעיירה דויד הורודוק להוריה אביה הרה"ח רבי משה עהרליך ז"ל, ואמה מרת שרה ע"ה שהיתה בת הרה"ח רבי יו"ט שמחה, שהיה יד ימינו ותלמידו של הרה"ק בעל ה'בית אהרן' מקרלין זיע"א.

בזמן המלחמה היא שהתה עם בני משפחתה בסמרקנד שבבוכרה, שם נפטר אביה כתוצאה ממחלת הטיפוס, לצד המשך בריחתה מהגרמנים בדרך נס של ממש.

מספר שנים לאחר מכן היא נישאה לבעלה לבעלה הרב שמואל קלושינער, שהיה מתלמידי ישיבת 'נובהרדוק', ולאחר המלחמה היא הגרה יחד עם בני המשפחה לעיירה באהי שבצרפת, שם התרכזה שארית הפליטה.

בשנת תש"י עברו בני המשפחה להתגורר בארה"ב, שם הקימה המנוחה את משפחתה יחד עם בעלה שנהג לשבת ולהגות בתורה בעמל ובהתמדה גדולה.

אחיה הוא כאמור בעל המנגן הידוע הרה"ח רבי יו"ט עהרליך זצ"ל, אשר חיזק את לבם של דורות רבים, בעת המלחמה ואף לאחר מכן, ניגונים שהתנגנו בכל בית יהודי.

בקרב בני המשפחה מספרים כי היא נפטרה כשהיא צלולה לחלוטין, אל אף גילה המופלג, וכי בחייה היא נהגה להשרות שמחה בקרב סובבה, לצד דברי אמונה ובטחון בהקב"ה.

הלווייתה תתקיים בלייקווד, וארונה צפוי להגיע ארצה למסע הלוויה שיתקיים בישראל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר