הטלטלה החרדית

הרב אריה מונק: "נטילת חיים זו פחדנות, זו בריחה"

"אין מציאות כזאת של נטילת חיים. זה פחדנות, זו בריחה. לילדים ובני נוער אין הכלים להבין את המשמעות של נטילת חיי אדם", כך מסביר הרב אריה מונק בריאיון באולפן • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

לאחר ימים מטלטלים שעברו על המגזר החרדי, התארח הרב אריה מונק, יו"ר 'בית חם', באולפן 'כיכר השבת' וביקש להסביר כיצד נכון לדבר עם הנוער בימים אלו. הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

איך מסבירים לילדים שהעריצו דמות, וראו בו דמות שנותנת עצה בשעת משבר, ואז הם שומעים בתקשורת שהוא נטל את חייו, איך מסבירים לילד דבר כזה?

"קודם כל זו טעות, משום שלילדים ובני נוער אין הכלים להבין את המשמעות של נטילת חיי אדם. אני ממש שמח על השאלה שלך, ואני רוצה לומר משפט אחד שגם אמרתי אותו לנכדים שלי.

"אין מציאות כזאת של נטילת חיים. זה פחדנות, זו בריחה, ואני לא שופט ולא דן אותה, אבל אני לא מוכן לייחס שום אפשרות להצלחה כזאת. מי שעושה מעשה כזה, עושה מעשה פסול, מעשה נפסד שלא יעשה, מעשה שאסור שהיא תהיה אופציה".

וצריך לדבר על כך עם הילדים?

"לא להרחיב, אבל להסביר שבשעת מצוקה, יש לכל אחד מאיתנו תמיד משפחה וקהילה עם סל פתרונות".

איך אני מסביר לנער שמעשה כזה הוא לא הדרך?

"אומרים לו שזאת לא הדרך, ואם הוא שואל שאלות, כדי להסביר לו שאותו אדם שהוא כל כך העריץ עשה מעשה כזה כי הוא חשב שזה הדרך בזמן המצוקה הגדולה שבה הוא שהה, אבל אנחנו יודעים שזה לא הדרך.

"אני חושב שאין דבר כזה להצליח להתאבד, משום שזאת לא הצלחה, אלא מעשה אובדני של נטילת חיים. אני חושב שכל פגיעה מהתחומים האלה, היא פגיעה קשה ביותר עלי אדמות. שום מחלה נפשית או גופנית אינה משתוועת לצער ולבושה שיש במעשה כזה. אנחנו מלווים אלפי ילדים ומאות בנות שמספרים לנו על תחושה של בושה, על תחושה קשה של אף אחד לא מאמין לי, ואני ממש לא מתחבר לאג'נדות, אלא מספר את מה שאנחנו שומעים מהילדים".

הרב מונק התייחס לנערים ונערות שהותקפו באכזריות ואמר: " אתה יודע מה קורה לנערה שנפגעת ושאין סיכוי שמישהו יאמין לה שהיא נפגעה ע"י אחד הקרובים שבסביבתה, אין לה שום מקום לספר זאת מלבד חדר הטיפולים בבית חם, לא אבא, לא אחים ואחיות.

"היא עצמה הקרבן שלא מאמינה שהיא זאת שצריכה להתנצל, ואנשים כאלו לא רוצים להמשיך לחיות, אין להם סיבה למה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר