פונה לבית חולים

ניסיון תפירת התיק: הוגש ערר על שחרור החרדי בלי תנאים

חיים מזרחי, שנעצר באלימות קשה בידי המשטרה לאחר שהעיר לאחד הבלשים, פונה הערב לבית חולים. מוקדם יותר הגישה המשטרה ערר נגד ההחלטה לשחררו בלי תנאים (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מזרחי במעצרו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משטרת ירושלים הגישה הערב (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר ערר על החלטת השופטת בר טל, מוקדם יותר היום, לשחרר את חיים מזרחי - צעיר חרדי שנעצר אתמול בידי המשטרה - ללא כל תנאים מגבילים, וביקשה כי ישיתו עליו תנאים.

כזכור, במהלך הפגנה שנערכה אתמול בירושלים, כנגד חנות סלולר ללא תעודת כשרות, עצרו ‏בלשים משטרתיים באלימות מזעזעת וחסרת כל פרופורציה את מזרחי, שכל חטאו היה שהעז להעיר לבלש בניידת, שהוא פגע ברכב אחר.

הבוקר הובילה המשטרה העלתה את מזרחי לבית משפט, וטענה, שהוא השתתף בהפגנה ותקף שוטר. השופטת לעומת זאת שחררה אותו ללא שום תנאי והעבירה ביקורת קשה וחריגה על התנהלות המשטרה.

"הם שוב הכו אותי ללא אבחנה. הם אפילו לא נתנו לי ללכת לשירותים, למרות שלא עשיתי כלום", סיפר מזרחי היום ל'כיכר השבת', על מה שעבר עליו בתחנת המשטרה לאחר שנעצר. הערב הוא איבד את הכרתו ופונה לבית החולם הדסה עין כרם.

ממשטרת ישראל נמסר: "אתמול התקיימה הפרת סדר אלימה בירושלים נגד מוכרי חנויות הסלולר, בהמשך לאלימות ולאיומים פסולים המופנים כלפיהם במהלך התקופה האחרונה בניגוד לחוק. עשרות פורעי חוק וסדר הפרו את הסדר הציבורי תוך גרימת נזק לחנות סלולר במקום וחסימת ציר התנועה.

"במהלך פעילות השוטרים ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה שלא הואילה, פעלה המשטרה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להפסיק את ההתפרעות האלימה במקום. במהלך הפרות הסדר נעצרו שמונה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי. מאז אתמול אנו עדים לתיעודים חלקיים שלא משקפים את הפרת הסדר הממושכת והאלימה שהייתה במקום".

עוד מסרה המשטרה: "ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו לשמירת החוק והסדר, הרי שהם יבדקו ע״י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק".

כזכור, ההפגנה אמש התקיימה מול חנות בשם 'ענק הסלולר', שלטענת המפגינים אינה מצויידת בתעודת כשרות. כאלף מפגינים התעמתו עם השוטרים באלימות.

גורם בכיר ב'עדה החרדית' אמר ל'כיכר': "הכוח של המשטרה לא מפחיד אותנו, החנות הזו תיסגר בתוך כמה ימים, נלחם על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר