תמונת מצב

שפעת וקורונה: האדמו"רים שלא חשים בטוב

המעמד שמוטל בספק, הרבי שלא יצא לתפילות, והחסידים שעברו לאמירת 'גיט שאבעס' מרחוק • התחלואה מתפשטת בכל מקום, ולא פוסחת על חלק מבתי האדמו"רים (חסידים ואנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"רים מרחמסטריווקא, באבוב, באיאן וסלאנים (צילום: משה גולדשטיין, אלי סגל)

בזמן שעשרות אלפי אזרחים מצטרפים מידי יום למעגלי התחלואה, מתוכם ראשי ישיבות ורבנים בכירים שחוסנו בחיסון נגד הנגיף, נראה כי התחלואה אינה פוסחת גם על בתיהם של חלק מהאדמו"רים בחצרות החסידים, אשר חלקם חשים בימים האחרונים חולשה גדולה אשר מקורה ככל הנראה בשפעת העונתית, וכמובן בנגיף המתפשט.

סלאנים:

ל'כיכר השבת' נודע כי האדמו"ר מסלאנים חש בימים האחרונים שלא בטוב, ובשל צינון חריף וחולשה גדולה, הוא אף לא ניגש לפני התיבה בשבת האחרונה - השבת שלפני ה'יארצייט' של אמו ע"ה, בנוסף לכך שהרבי לא רקד 'ישמחו' כנהוג בסלאנים.

יצויין כי ביום רביעי הקרוב אמור להתקיים בחסידות מעמד רב רושם של סיום מסכת שבת, מעמד שבו אמורים להשתתף מאות חסידי סלאנים בראשות האדמו"ר, שם מקווים כי הרבי יבריא לגמרי כדי שהאירוע לא ידחה.

רחמסטריווקא:

בחצר חסידות רחמסטריווקא חש האדמו"ר שלא בטוב במהלך סוף השבוע האחרון. הרבי לא ערך כלל את ה'טישים' הקבועים בליל שבת ובסעודה שלישית, כאשר בנוסף החסידים התפללו בהיכל ה'טישים' ללא הרבי שבשל החולשה הגדולה, יצא רק לאמירת 'מזמור שיר ליום השבת', כל זאת תוך הקפדה על שמירת מרחק מהחסידים.

לאחר התפילה בליל שבת ובשבת בבוקר, עברו החסידים לאמירת 'גיט שאבעס' ממרחק רב, תוך הקפדה רבה.

יצויין כי כעת מצבו של הרבי טוב יותר, אך הוא עדיין ממשיך להקפיד שלא להימצא בקרב החסידים כדי חלילה לא להדביק אחרים.

באיאן:

האדמו"ר מבאיאן חש גם כן בימים האחרונים שלא בטוב, ובשבת האחרונה הוא אף לא יצא לתפילות כלל בשל החולשה.

בנוסף הרבי לא יצא כלל מביתו בימים האחרונים, ואמש בשל הילולת אביו זצ"ל, התפלל הרבי במניין מיוחד של חסידים שהתאספו בביתו בשל הצורך המיוחד.

גורם בבאיאן הסביר כי החולשה הגדולה של הרבי נובעת משפעת עונתית שתחלוף במהרה.

באבוב:

בחצר חסידות באבוב בארה"ב, שם נערכה חתונה גדולה לפני כשבועיים, האדמו"ר חש גם כן שלא בטוב, אך מאז הוא הבריא ושב לאיתנו בסייעתא דשמיא, ולשמחת כלל החסידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר