רכילות מהודרת

זופניק בכיכר • כל התמונות והנייעס של השבוע

התמונות, הנייעס והסיפורים הפיקנטיים של השבוע - ב"זופניק בכיכר" • מזפנק: איציק אוחנה • והשבוע: ראשי הישיבות, התרופה לקורונה והבכירה הפוליטית; הטיסה למרוקו - למרות הסגר; הח"כ החרדי והסטטוס בשבת; הנקמה במוטקה בלוי; הטלפון של מקלב; ההקדשה לרב אורי זוהר; הרב של 'דגל' והשר הבכיר; מה רצה רב הסלבס מהינוקא?; הסקי של טוקר; סגירת המעגל של פריד וליפא; מי הזמין משטרה לפיני איינהורן? ו-5 הכתבות הנצפות השבוע ב'כיכר' (זופניק)

זופניק | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חשיפת 'זופניק': לאחר שנחשף לראשונה ב'כיכר', על ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שנדבק בנגיף וקיבל את התרופה נגד הקורונה, ציפור קטנה לחשה ל'זופניק' כי גם רה"י הגרב"ד פוברסקי קיבל את התרופה. אגב, ציפור נוספת צייצה ל'זופניק' כי מי שסייעה לראשי הישיבות לקבל את התרופה היא אחת הבכירות בפוליטיקה הישראלית.

חשיפת 'זופניק': כ-12 אנשי עסקים ישראלים, בהם איש העסקים בני פרץ, המפיק דודי עזריאלי, העיתונאי יעקב אמסלם ואיש התיירות מיכאל פינטו - הצליחו להשיג אישור טיסה מהממשל במרוקו להילולת רבי יצחק אבוחצירא זיע"א שתחול במוצ"ש, וזאת למרות ששדה התעופה המקומי נסגר בשל התפשטות הקורונה.

בצל התפשטות האומיקרון, עשרות אישי ציבור, עסקנים וידוענים מהמגזר החרדי נדבקו השבוע בנגיף והושבתו בביתם למשך מספר ימים כשהם חולים עם תסמינים קשים. 'זופניק' שומר על חיסיון רפואי.

הלם, תדהמה וזעזוע תקפו את 'זופניק' כשגילה במוצאי שבת כי סטטוסו הפעיל במיוחד של ח"כ משה אבוטבול - יו"ר השדולה למען שמירת השבת, פעל במהלך השבת. "זו ודאי תקלה", העריך 'זופניק', וצדק. "דברים יפים שהעלתי ביום שישי בבוקר הסטטוס העלה לצערי בשבת", מיהר הח"כ הספרדי להבהיר, "כנראה שהוא לא כפוף לחוקי התורה הקדושה", הסביר הח"כ מבית שמש.

מעשה בפשקווילים על 'מוגנות' לילדים שנדחפו בתיבות הדואר בריכוזים החרדיים וזכו לפוסט נוקב מיו"ר משמרת הקודש והחינוך הרב מוטקה בלוי, "על החוצפה של מפיצי הפליירים האסורים בתוככי הציבור החרדי", כלשונו של הרב בלוי. איך מפיצי הפשקוויל נקמו? הנה המשך הסיפור כפי שסיפר הרב בלוי: "ולא נחה דעתם עד שטרחו להניח על הוישרים של הרכב שלי את התועבה, תיעדו את התעלול, ושלחו בקבוצות". ויש לו גם הבטחה ברורה: "אנחנו נמשיך בעז"ה לזעוק ולעצור את ההתערבות של גורמים שליליים בחינוך ילדנו הטהורים". 'זופניק' ימשיך לעקוב.

(צילום: ערוץ כנסת)

'זופניק' נרגש לברך את ח"כ אורי מקלב על רכישת הטלפון החדש, שלא הפסיק לצלצל בוועדת החוקה והוא לא הצליח להשתיק ולהעביר לרטט. מצופה מעוזריו ויועציו לפנק את הח"כ בהדרכה בסיסית להבא. וכיצד הגיבו הח"כים למנגינה שבקעה מהטלפון של הח"כ החרדי? צפו...

"כחשכה כאורה"; 'זופניק' התקשה לפספס את ההקדשה החמה שכתב הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, כשהעביר את ספרו החדש "ילקוט יוסף" אל הרב אורי זוהר, יחד עם החברותא שלו הרב דן טיומקין, לאחר מפגש ראשי וועידת 'להקשיב לקשב'. "לידיד בית ישראל, שקוע בעולמה של תורה, לילה כיום יאיר כחשכה כאורה. כבוד שם תפארתו, הרב ר' אורי זוהר שליט"א".

'זופניק' שהשתתף ב'שיעור השבועי' הצליח לתפוס את רגע השיחה של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף עם האדמו"ר רבי משה אבוחצירא.

מבוכה רבתית נרשמה השבוע בגזרת השר לשירותי דת מתן כהנא, שבאחד הערבים צייץ תפילה לרפואת "שני הרבנים הראשיים לישראל שליט"א שחלו בקורונה", זאת בזמן שהראש"ל הגר"י יוסף היה בכלל בכינוס בחיפה. חיש מהר התבררה הטעות והפדיחה נמחקה.

רב הסלבס מרדכי חסידים הגיע השבוע למעונו של 'הינוקא' הגאון רבי שלמה יהודה, ושוחח איתו ארוכות בכאב שיפעל למען בחורי ישיבות שלא יזרקו אותם מהישיבות לרחוב. לביקור התלווה איש 'כיכר השבת' איציק אוחנה.

את העורך הראשי חיים אילוז תפסנו באיחולי מזל טוב לפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, רבה של קהילת 'אבי עזרי' - מרכז פתח תקווה, בחתונת בתו.

(צילום: שלמה פורגס)

במעמד החופה ראינו את יו"ר 'עזר מציון' הרב חנניה צ'ולק, מעיין בספר "ציוני הלכה" של הגרב"צ קוק שיצא לרגל השמחה. הכלה, היא מנהלת בכירה בארגון.

בברכה ב'שבע ברכות' כובד זליג אורלנסקי, מנכ"ל 'יתד נאמן', והבוס של אבי החתן, המשמש כאחד מעובדי העיתון.

לאחר שדווח כי ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין נדבק בקורונה, נצפה הפרשן הבכיר ישראל כהן מתראיין ברחוב ראב"ד בבני ברק לכלי התקשורת ומספר להם על מצבו המעולה של הגרי"ג. על הדרך סקרני בני ברק התאספו במקום והתעדכנו ישירות מהפרשן.

ביום שלמחרת ההדבקה, 'זופניק' תהה מדוע רק 'הדרך' פרסם קריאה לתפילה לרפואת ראש הישיבה בעוד 'יתד נאמן', בטאון הבית, לא הזכיר זאת ולו ברמז, ואולי המצב לא היה מדאיג. אולי.

רעייתו של יועץ התקשורת, אבי בלומנטל, השליכה את צרור המפתחות שלה לפח האשפה המוטמן ברחוב מגוריהם בירושלים, בטעות כמובן. השניים פנו לאלברט איטח, מנהל אגף התברואה, ששלח צוות עובדים שהרימו עם מנוף את הפח וחילצו את המפתחות במבצע מורכב אך מוצלח.

בחתונת בנו של הרב בן ציון נורדמן, מכותבי הטורים ב'כיכר השבת' - שהתקיימה השבוע באולמי 'קונקורד' בבני ברק, ראינו את חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של מגדל העמק הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן, מברך את השחקן הישראל יהודה לוי ובכיר 'הליכוד' חבר הכנסת יולי אדלשטיין.

מחוץ לאולם תיעד 'זופניק' רגע מפתיע של אחד מבכירי ממשלת השינוי רודפת החרדים, שר השיכון זאב אלקין, בשיחה עם חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' הגאון הרב נתן זוכובסקי.

בשולחן האורחים ראינו שיח מרתק בין יו"ר סיעת 'יהדות התורה' יצחק פינדרוס ועוזרו משה רבר, עורך עיתון 'הדרך' אברהם דוב גרינבוים ועורך הדין רוני פאלוך.

הגאון הרב צבי פדידה, ראש מוסדות 'אור גאון' בבני ברק והיועץ הרפואי שימי גשייד נצפו בניחום אבלים אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג היושב שבעה על פטירת אימו.

גם איציק סודרי נצפה בניחום הנשיא יצחק הרצוג יחד עם אחותו יהודית יוסף וזאת בזמן שראש האופוזיציה בנימין נתניהו בא גם כן לנחם.

שדרן הרדיו מנחם טוקר יצא השבוע לחופשת סקי בהרי הקווקז באירופה. כך זה נראה...

צוות עובדי 'המבשר' שיצא לימי גיבוש בצפון הקימו חפ"ק במלון ציפורי בטבריה להורדת העיתון לדפוס, בראשות העורך בנימין ליפקין.

כשהם משתדלים לשמור על מרחק ועטויים במסכות, תועדו יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי ועוזרו יוסי שבתאי במליאת הכנסת בסוד שיח.

השף המפורסם חיים כהן נצפה בפגישה עם יו"ר 'יהדות התורה' חבר הכנסת משה גפני בנוגע למשבר הקורונה במסעדות.

(צילום: א. מן)

חברי הכנסת אוריאל בוסו מש"ס ושלמה קרעי מהליכוד נצפו יחד עם איש התקשורת אריאל אלחרר, בבר מצווה לבנה של עדי רפאילוביץ, העוזרת החרדית של חבר הכנסת ישראל כץ מהליכוד.

באחד ממסדרונות הכנסת תפס 'זופניק' את יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי בשיחה חפוזה עם חבר הכנסת חיים ביטון. בסביבה נצפו עוזרו ישראל אוזן וחבר הכנסת משה אבוטבול.

חברת הכנסת מאי גולן מ'הליכוד' זכתה והדליקה נר בקבר רחל אמנו יחד עם מנהל המקום שחר פיירמן.

(צילום: מיכאל מקבר רחל)

את שר התקשורת יועז הנדל 'זופניק' תפס בשיחה עם הכתב הפוליטי של 'ערוץ הכנסת' נדב אלימלך והכתב הפוליטי של 'גל"צ' יובל שגב.

הרבנית יפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, נצפתה בכניסה לחתונת בנו של הרב אליהו אלחרר, רבה של העיר מודיעין עם בתו של הרב בנימין אמינוב מרבני העדה הבוכרית בתל אביב.

שוקי סלומון שהגיע השבוע לצלם תכנית 'שובר מסך' ב'כיכר השבת', פגש בסמוך את שר הדתות מתן כהנא והטיח בפניו: "למה ככה חזק אתה עושה לציבור החרדי?".

את אמן החושים החרדי מני הולנדר ומנהלו הטכני פיני גולדברג תפסנו בנתב"ג בדרכם להופעה מיוחדת במדריד.

ואילו צלם הטבע והנוף החרדי מיקי שפיצר נצפה בטיול-צילום קפוא במיוחד באיסלנד.

(צילום: י. ארליך)

איש התקשורת עקיבא וייס מ'כאן 11' נצפה בכניסה לכנסת, כשהוא מחויט ומצויד כדבעי.

זאת כאשר איש התקשורת דוד חכם ממגישי 'קול חי' נצפה מתפנק ב"הפסקת צהריים" עם יקי אדמקר ממגישי 'קול ברמה'.

ואילו ארי קלמן, הפוליטי של 'בחדרי', תועד מצלם את ישכר זלמנוביץ, איש הדיגטל במנהלת החרדים הצבאית, ואת שניהם תיעד יועץ התקשורת יחיאל אברהם. השלושה נעמדו לתמונה, לאחר ארוחת בוקר מוקדמת בירושלים.

את נציג 'דגל התורה' בעיר לוד ו'איש אחיסמך' אליהו דייטש, 'זופניק' ראה השבוע בוועדה על פחד הילדים החרדים להסתובב ברחובות לוד מפני הערבים.

‏סגירת מעגל מרגשת במיוחד, לטרנד 'ומניח בקדושה', נרשמה במופע 'האסק' בארצות-הברית, עת הזמר אברהם פריד (המבצע המקורי של השיר) והזמר ליפא שמלצר (יוצר הטרנד) ביצעו ריקוד סוער של הלהיט המתחדש.

(צילום: שרוליק ולס)

לאחר שירד מהבמה ראינו את ליפא שמלצר ברגע של מנוחה בחדר האמנים צופה בלייב דרך המסכים במופע של הזמר מרדכי שפירא.

(צילום: צביקה ליפשיץ)

מאחורי הקלעים של מופע 'האסק' נצפה ליפא שמלצר בשיחה עם הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר.

(צילום: אריה לייב אברמס)

בהמשך מופע 'האסק', ראינו את הזמר המזרחי חיים ישראל בשירה מרגשת של השיר "דע לך בני שבכל מצב שהוא אבא איתי‏".

(צילום: מוטי פרידמן)

לכבוד שבת קודש: הזמר איציק וינגרטן נתפס עושה לקניות שבת ומפנק בכל טוב. 'זופניק' מאמין שעבר את המשקל של 'אושר עד' ללא תקלות.

הזמר ישי ריבו תועד בשירה מרגשת ללהיט "ורק אתה יכול להפוך מספדי למחול" - ביום הולדת לזמר אלי כהן, במסעדת השף אלי דיוויס בירושלים.

(צילום: מנחם וינטר)

את הזמרים ארי היל ובנצי שטיין והקלידן מוטי כהן ראינו בקומזיץ מרגש בישיבה החסידית 'חיי תורה' בתפרח בראשות הרב יעקב הולצמן.

הזמר פיני איינהורן נצפה בהקלטות לסינגל חדש ומרגש שיצא בקרוב.

אל ביתו של פיני איינהורן בגבעת זאב הוזעקו השבוע כוחות כיבוי, הצלה ומשטרה הוזעקו עקב תלונה על שריפה. עד שהתברר כי מדובר במנגל שהדליק להנאתו על הגג.

רגע לפני מופע בהיכל מנורה, הזמרים נתן גושן וישי ריבו נצפו בלימוד תורה יחד עם הזמרים אבי מילר ואלי כהן אצל הרב אליהו אילני בישיבת זיו ברחביה בירושלים.

את הזמר מוטי שטיינמץ ראינו בטיסה יחד עם מנהלו רובי בנט בדרכם לדינר בשיקגו.

כעבור ימים ספורים ראינו את מוטי שטיינמץ מעניק לענק הזמר החסידי מרדכי בן דוד מקבל את אלבומו החדש 'עתיק יומין'.

בדרך לשבת שירה באילת, הזמר יעקב שוואקי נצפה בשדה התעופה עם נשיא 'איחוד הצלה' אלי ביר.

באמצע הופעה ראינו את הפייטן משה דוויק מברך בברכת כהנים את הזמר והפייטן עופר לוי.

(צילום: איתמר דוד)

'זופניק' מפנק אתכן להצצה לאימונים מאחורי הקלעים לקראת השיר החדש של הזמר מוטי שטיינמץ יחד עם מקהלת 'מלכות' שייחשף במעמדי הסיום בדף היומי בהלכה שייערכו עוד חודש בארנה וברחבי העולם היהודי כולו.

גדול הזמר היהודי בני פרידמן הצטלם השבוע בארצות הברית ל'שיר הצדקה' של הזמר וכוכב הרשת שוקי סלומון ממגישי תכנית 'שובר מסך' ב'כיכר השבת'. ל'זופניק' נודע כי השיר צפוי להתפרסם במוצאי שבת הבא.

(צילום: רבקין מדיה ניו יורק)

את הזמר והיוצר זלמן שטוב תפסנו ברגע של סיגריה מתחת לאולפני 'כיכר השבת' - רגע לפני צילומי תכנית 'המבדיל'.

במוצאי יום מנוחה... נפגשו יידל ורדיגר ושמואל יפת על הפסנתר והחליפו צלילים לאחר שבת מנוחה בבית משפחת ורדיגר בסיגייט שבברוקלין.

(רשת הנקודה)

חבר הכנסת לשעבר אורן חזן נצפה משתתף בשיעורו של מזכה הרבים הגאון הרב יגאל כהן וזוכה ללחיצת יד חמימה.

(צילום: שמעון ברדי)

הרב שמעון אזרזר, מבכיר הרשמים של עולם הישיבות, נכנס השבוע אל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי להתייעצות דחופה לקראת עונת הרישום.

בקרעסטיר הבחין 'זופניק' באבריימי קאפ, המוכר היטב לכל תושבי בית שמש כיו"ר ומייסד ארגון החסד 'עזרת אחים', כשהוא נושא תפילה על ציונו של רבי ישעיה'לה.

את הצלם יהושע פרוכטר ראינו עוצר בצידי הדרך, בחזור מאילת, בכדי לשלוח את הגלריות למערכות האתרים והעיתונים.

את האח החרדי איש החסד יואל שוורץ ראינו עושה קידוש בשבת בבוקר, יחד עם המטופלים במרכז הרפואי שלוותה. צולם ע"י נכרי כמובן.

בני הזוג ואנשי התקשורת עדן הראל ועודד מנשה הגיעו לקנות אוכל לשבת במסעדת 'גולדיס' בירושלים יחד עם המפיק מני פרישמן.

(צילום: דודי כהנא)

רגע לאחר פתיחת השמיים, תועד חבר מועצת העיר ירושלים שמואל מרציאנו, המשמש גם כמוהל מומחה, בשדה התעופה בקייב שבאוקרינה לאחר ברית קודש שערך בקהילה היהודית במקום.

ברכת מזל טוב ליועץ התקשורת ויחצ"ן המוזיקה ארי המניק לרגל הולדת הבת, הרביעית, בשעה טובה ומוצלחת.

המקובל הרב נתנאל שריקי נצפה בתפילה בציון רבי שמעון בר יוחאי במירון.

(צילום: אביאל בן ברוך)

את הרב המזמר דודו דרעי ראינו יחד עם השחקן שלומי יפרח ואיש העסקים שי מדר בסיור ותפילה בציון הבבא סאלי בנתיבות.

(צילום: אליה דרעי)

צוות הצילום והשחקנים ג'וש שגיא ורפאל קליינמן נחתו הערב לקראת צילומי דרמה תקופתית על תודות החסדים. הם הצטרפו לבמאי יהודה גרובייס השוהה כחודש בפולין לקראת הצילומים, שיחלו בראשון הקרוב יחד עם הידוענים ישי לפידות, דין מירנשקוב ועמירן דביר.

(צילום: דניאל גרובייס)

ולסיום, חמש הכתבות הנצפות בשבוע האחרון ב'כיכר':

יש לכם סיפור פיקנטי על דמות מוכרת? צילמתם תמונה מעניינת של סלבס חרדים או שלוחי דרבנן מתפנפנים בחו"ל / טורפים במסעדה / בבידוד מה'קורונה' / או סתם באמצע הליך שגרתי מחיי היום יום?
'זופניק' כאן בשבילכם, כל הזמן - לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר