שאלת הקלון

מסתמן: זו הפשרה בעסקת הטיעון של נתניהו ומנדלבליט

בשל המחלוקת בין יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, הציעו פרקליטי נתניהו פשרה: הפרקליטות תדרוש קלון, נתניהו יתנגד ובית המשפט יכריע • כל הפרטים על העסקה (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו ומנדלבליט. ארכיון (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

המגעים בין יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בניסיון להגיע לעסקת טיעון מתקדמים ונראה כי גם במחלוקת האחרונה הצדדים הצליחו להגיע למתווה מוסכם.

בימים האחרונים דווח כי סלע המחלוקת בין נתניהו למנדלבליט נוגע באשר לשאלת הקלון. בפרקליטות לא מוכנים לוותר על הרשעה עם קלון, בעוד נתניהו מתנגד. כעת, כך על פי הדיווח ב'הארץ', פרקליטי נתניהו הציעו פשרה המקובלת על הפרקליטות.

על פי הפשרה המסתמנת, פרקליטות המדינה תדרוש הטלת קלון, נתניהו יתנגד שיוטל עליו קלון ומי שיכריע יהיה בית המשפט. בפרקליטות, כך על פי הדיווח, מסכימים לפשרה בשל העובדה כי הם בטוחים שבית המשפט יטיל קלון על רה"מ לשעבר, קלון שירחיק אותו מהמערכת הפוליטית לשבע שנים.

כך נתניהו הגיב לשאלת עסקת הטיעון • צפו

אמש דווח ב'חדשות 12' כי בפרקליטות סבורים כי נתניהו החליט ללכת על עסקת טיעון. לפי ההערכות, במידה ונתניהו אכן יחתום - יהיה זה כבר במהלך השבוע הקרוב. גם בקרב משפחת נתניהו כבר ישנה תמיכה עקרונית בעיסקה.

עוד דווח כי אהרן ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, המליץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחתור לעסקת טיעון עם נתניהו מבלי לוותר על הקלון. ההמלצה נעשתה בשיחה בין השניים, ככל הנראה ביוזמתו של ברק, לאחר שקיבל פניה מצד פרקליטי נתניהו בבקשה שיתערב בנושא.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', לפי ההסכמות שהושגו, לא תהיה הרשעה בשוחד בשום תיק, נתניהו יודה בסעיפים של מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 ותיק 4000, בתמורה האישום בתיק 2000 יבוטל. כמו כן העונש יהיה עבודות שירות בין 3 ל-6 חודשים ולא מאסר בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר