אחרי גינוי משרד הבריאות

רופאים נגד המתקפה על פרופ' מטות: "התקפה לא במקום"

שורת רופאים בכירים בגיבוי לפרופ' עידית מטות, זאת אחרי שמשרד הבריאות תקף בחריפות את דבריה לפיהם צריך לבטל את חובת הבידוד "משרד הבריאות צריך להתמודד" (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

רופאים בכירים מגנים את הביקורת החריפה שמתח אתמול (מוצ"ש) משרד הבריאות נגד פרופ' עידית מטות מבית החולים 'איכילוב'.

הביקורת על פרופ' מטות הגיעה לאחר שטענה כי יש צורך בביטול הבידודים. פרופ' מטות כתבה כי "לצערי, במקום להתייחס לזן הזה בהתאם, אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם ואנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה. בתקופה זו ובזן הקורונה הנוכחי צריך להתאים את ההנחיות: מי שחש לא טוב - שישהה בבית. כל השאר - שחררו לחופשי, ופשוט תעשו דבר אחד: שימו מסיכות".

במשרד הבריאות השיבו כי פרופ' מטות "מונעת מתאוות פרסום".

ד"ר גיא חושן, גם הוא מבית החולים 'איכילוב', אמר לחדשות 12 כי "אני חושב שזה לגיטימי להביע דעה המנוגדת למדיניות משרד הבריאות. התגובה הקשה של משרד הבריאות רק אמורה לגרום לנו לחשוב שוב האם המדיניות הנוכחית היא נכונה. ההתנהלות הזו עשויה להשפיע על הרופאים, הן באיכילוב והן ביתר בתי החולים".

"זה בהחלט אתגר למשרד הבריאות כשגוף רשמי מטיל ספק בהחלטותיו אבל זו המציאות במדינה דמוקרטית ומשרד הבריאות צריך להתמודד עם זה בצורה עניינית ולא לקטול ולמתוח ביקורת גורפת".

ד"ר אבי מזרחי, מנהל מחלקה בבית החולים אסף הרופא גיבה גם הוא ואמר כי "אני מסכים במאה אחוז עם דבריה של פרופ' מטות. היד הקלה על ההדק בבדיקות ובבידודים חייבת להיפסק. המדיניות הנוכחית איננה משנה את פני המגפה בישראל ומנגד מסבה נזק כלכלי, חינוכי ונפשי. המתקפות האישיות של משרד הבריאות על רופאים שמביעים את דעתם הן פסולות. לרופא יש זכות להגיד את דעתו המקצועית ואף חובתו לעשות זאת".

ד"ר לב-ציון קורח, מנכ"לית בית החולים 'אסף הרופא' אמרה כי "זה לגיטימי מבחינת פרופ' מטות להגיד את דעתה, השימוש במילים קשות כנגדה אינו במקום. פרופ' מטות היא רופאה מסורה ומקצועית שלא אמרה דברים שהם משוללי היגיון. מספר החיוביים כיום גבוה והקריאה לשינוי במדיניות הבדיקות הגיונית לאור המצב הקיים".

"בתי החולים מפוצצים וקשישים סיעודיים רבים נמצאים באשפוז וממתינים למיטה פנויה במוסדות גריאטריים. אני לא תומכת בהטלת סגר אבל ודאי שצריך לפעול כדי לעצור התקהלויות המוניות ולא להמשיך בשגרה כתמול שלשום. לשמחתנו המחלה כרגע איננה קשה אך זה לא אומר כלום לגבי הווריאנט הבא ולכן צריך לפעול בין הטיפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר