אחרי שעלב בחרדים

בנט מחניף למפלגות החרדיות: "חסר לי שאתם לא יושבים בממשלה"

לפני מספר חודשים, בנט ביקש להגביל את החרדים, אך כנראה לנוכח הזעזועים הקואליציוניים והחשש שנתניהו יעזוב, הוא שוב מבקש את קרבת המפלגות החרדיות; "אני מאוד רגיש לכך", הסביר (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט עם פוליטיקאים חרדים. ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש )

מרגיש שהקואליציה שלו על כרעי תרנגולת? על פי הפרסום הבוקר (חמישי) ב'רשת ב', ראש הממשלה בנט, אמר לראשונה בשיחה סגורה, כי הוא מצר על כך שהחרדים לא יושבים איתו בממשלה.

את הדברים הללו אמר בנט, בדיון סגור של ועדת החוץ והביטחון, לחבר הכנסת מיהדות התורה, מאיר פרוש, כאשר האחרון ביקש ממנו התייחסות לנושא רפורמת הגיור שמקדם שר הדתות ממפלגתו - מתן כהנא.

למרות שתוכן השיחה לא הייתה קשורה לסקירה הביטחונית שהציג בנט בנושא איראן, התפתח בין השניים שיח ראשון בין בנט לחרדים, מאז הקמת הממשלה הנוכחית.

"זה שאתם לא בממשלה זה חיסרון. אני מאוד רגיש לעניין הזה", אמר בנט. כאשר פרוש שאל אותו: "למה אתה נותן לבנים של לא יהודים לעשות גיורים?" בנט אמר: "אנחנו לא נסכים על הכול, אבל אין לנו כוונה להיות לעומתיים כלפי החרדים. הגיורים זה גם לא עניין שלכם, אנחנו עושים את הדבר הנכון. גם אם זה נראה לכם שזה נגדכם תדעו שזה לא ככה".

חברת מפלגתו של יאיר לפיד, השרה מירב כהן מיש עתיד, הסבירה לאחר מכן בריאיון כי היא גם בעד שילוב חרדים בממשלה: "אני בעד ממשלת אחדות רחבה, כולל עם החרדים. עם ישראל רוצה שהחלקים בו יחיו יחד וימצאו פשרות. גם בליכוד יש אנשים מצויינים ואפשר למצוא מכנה משותף. הסיטואציה שנוצרה מול הליכוד היא לא על רקע אידאולוגי".

אך האם באמת כוונתו של בנט מעשית? כאשר יש לו ממשלה אנטי-דתית, בראשות לפיד וליברמן, שרק השבוע נכשלו בהעברת חוק הגיוס, או שהוא חושש ממשלתו המקרטעת לאור האיומים החוזרים ונשנים של מפלגת רע"מ וחוסר היציבות הקואליציונית?.

כך או כך, חשוב להזכיר, כי רק לפני שלושה חודשים, דיבר בנט בוועידה של העיתון ג'רוזלם פוסט, וחשף את עמדתו הבוטה נגד החרדים. "יש לנו במדינה שלושה כוחות פוליטיים: כוח לאומי, שהייתי אומר שהוא הימין, הגישה הגלובלית ההומניסטית שהיית מכנה אותה השמאל והדתיים - חרדים ואורתודוכסים. במציאות, אנו זקוקים למעשה לשלושת הווקטורים", אמר בנט באותה וועידה.

דברי בנט נגד החרדים (צילום: ג'רוזלם פוסט)

עוד אמר בנט: "אנחנו המדינה היהודית", המשיך בנט ועבר להסית נגד החרדים, "אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. לא הייתי רוצה ישראל בלי שמאל".

"למרות שאנחנו לא מסכימים, אני שמח שיש את הנגד הזה כדי שנוכל להתווכח עליו. אתם לא רוצים את ישראל בלי כוח לאומי. אז הנקודה שלי היא שלא מדובר רק בפשרה, שבה אם נזוז לכיוון אחד, הצד השני מפסיד. מדובר על מציאת הנקודה הנכונה בין הכוחות האלה. אני גאה להוביל ממשלה שנמצאת שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר