במסגרת הסדר הטיעון

יו"ר ש"ס אריה דרעי התפטר מהכנסת; טייב יושבע במקומו

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הגיש הבוקר ליו"ר הכנסת מיקי לוי את התפטרותו מהכנסת וזאת במסגרת הסדר הטיעון עם היועמ"ש • ביום שלישי: בית המשפט השלום בירושלים ידון בהסדר (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בשבט תשפ"ב | 23.01.22
דרעי מגיש את התפטרותו (צילום: נועם מושוקביץ, דוברות הכנסת)

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הגיש הבוקר (ראשון) את התפטרותו מכנסת ישראל ליו"ר הכנסת מיקי לוי. ההתפטרות תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות.

מכתב ההתפטרות

התפטרותו של דרעי מגיעה כחלק מהסדר הטיעון של דרעי עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, וזה בכדי שבית המשפט לא ידון בשלב זה בשאלת הקלון בעבירות שדרעי יודה בהן.

יצוין כי דרעי מתפטר מתפקידו כחבר כנסת אך ימשיך להנהיג את ש"ס. בין היתר, הוא צפוי להמשיך לקיים את ישיבות הסיעה בכנסת מידי יום שני ולהשתתף בישיבות ראשי מפלגות האופוזיציה בלשכת בנימין נתניהו. מי שייכנס במקומו של דרעי למשכן יהיה חכ"ל יוסי טייב, נציג הצרפתים ברשימת ש"ס.

מחרתיים, יום שלישי, בית משפט השלום בירושלים ידון בהסדר הטיעון אליו הגיעו דרעי ומנדלבליט. אם לא יהיו התפתחויות דרמטיות הרי שבית המשפט צפוי לקבל את ההסדר במלואו.

במרכז ההסדר: דרעי יודה בשתי עבירות מס, יתפטר מהכנסת וישלם קנס של 180 אלף שקלים. היועמ"ש לא ידרוש כעת קלון, בשל ההתפטרות מהכנסת, אך הסוגיה צפויה לעלות שוב בשלב בו דרעי יבקש לחזור לשולחן הממשלה.

לדברי דרעי, לאחר החתימה על ההסדר: "החקירה החלה בקול רעש גדול, בחשדות חמורים מאד והסתיימה כפי שהגדיר אותה היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדבליט במילים: 'מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון'".

דרעי לקח אחריות ואמר: "בכל הקשור למחלוקות המס, החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, על מנת לשים את הפרשה מאחורי ולחסוך ניהול משפט שלם בעניין".

בסיום דבריו הוסיף: "אני מודה לעורך דיני עו"ד נבות תל צור על עבודתו המסורה. אמשיך להתמקד בפעילותי הציבורית ולהנהיג את תנועת ש"ס במלוא הכוח ובאמונה".

משפט אריה דרעי: פרקליטו בריאיון באולפן

בריאיון באולפן 'כיכר השבת', התבטא עו"ד נבות תל צור, פרקליטו של דרעי, כי: "אריה דרעי נרדף ומותקף כבר הרבה שנים מצד אנשים שלא רוצים לראות אותו בפוליטיקה, ולכן אני לא שולל שתבוא בעתיד עתירה או טענה.

"צריך לזכור שעד היום כלל העתירות שהוגשו בנושא טרם מינויו לשר הכלכלה ולשר הפנים נדחו על הסף, ולכן השאלה שלך כמובן במקום, משום שיתכן שבעתיד יקום מכשול. אנחנו במדינת חוק, וצריך לזכור קודם כל ששאלת הקלון לא הוכרעה, ולטעמינו אין בכלל קלון".

לדבריו: "היועץ אמר, וכך גם כתוב במפורש שהואיל והשר דרעי מתפטר הוא לא יטען כלל בנושא הקלון, זה כמובן לא אומר שהוא לא יטען בנושא בעתיד, אבל חשוב לזכור שנושא הקלון מורכב מהרבה מאד שיקולים, אחד מהם אלו העבירות עצמם, שכאן מדובר בכלל במעשים שנעשו ללא כוונת זדון, ודברים שנעשו לפני הרבה מאד זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר