הפרשה ע"פ רבי נחמן

כדי להגיע למתיקות של התפוז, צריך להסיר "קליפות" | מאמר

ע"י הסרת המעטה החיצוני – הקליפות: אתה 'מתקן' את הפרי - ומתגלה הטוב והמתיקות של הפרי. הברכה לפי האכילה, משולה – להסרת הקליפות, והיא: מגלה את ה'ניצוץ קדוש' - ה'ניצוץ האלוקי' שמצוי בכל דבר | מאמר על פי רבי נחמן (חסידים)

ורד שאלתיאל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hassan Jedi/Flash90)

רבי נחמן – פרשת משפטים

תעלה את ה'ניצוץ' - וישועתך תתנוצץ!

רופא בעל שם עולמי, נותן לך תרופה בחינם – לא תיקח?

למה יש לתפוז קליפה?

רוצה לאכול תפוז עסיסי ומתוק?

רק אחרי שתקלף אותו, ותסיר את הקליפות:

תגיע למתיקות של - התפוז.

ע"י הסרת המעטה החיצוני – הקליפות:

אתה 'מתקן' את הפרי - ומתגלה הטוב והמתיקות של הפרי.

הברכה לפי האכילה, משולה – להסרת הקליפות, והיא:

מגלה את ה'ניצוץ קדוש' - ה'ניצוץ האלוקי' שמצוי בכל דבר מאכל.

מה עושה הברכה – בעולמות העליונים?

לכל מאכל, יש כמעין 'קליפה' רוחנית, ואמירת ברכה לפני האכילה:

מבררת ומתקנת את ה'קליפה' הרוחנית של המאכל, וע"י כך אתה:

מעלה את ה'ניצוץ הקדוש' שמצוי בפרי למעלה!

תדמיין איך שברגעי הברכה על התפוז:

"נפתחים כל שערי מעלה, לקבל את - ה'ניצוץ הקדוש'.

השערים העליונים נפתחים, והממונים בשמים:

משבחים את האדם, שע"י ברכתו בכוונה,

ברר והעלה את ה'ניצוץ הקדוש' - לשכינה הקדושה.

הברכה היא - 'אור חוזר' עבורך!

הברכה היא כבקשת רשות - להנות, ממה - שלא שלך!

ע"י השקעת 5 שניות של מחשבה, ובקשת רשות בכוונה - 'על באמת':

תתברך ברפואה שלימה - וכל הישועות והברכות.

כשאתה רוצה להשתמש עם חפץ של חברך, איך אתה מבקש רשות?

איך תגרום לחברך, להיענות לבקשתך?

האם תבקש ממנו במילים ברורות, או ש'תבלע' את המילים?

כך, הברכה לפני האכילה, צריכה להיאמר בצורה ברורה.

תברך מתוך לב שמח שרוצה להודות, ושים לב למילים, כי:

ברכה זאת, יכולה להוריד לך את שפע - הברכות והרפואות!

'אור חוזר' - השכינה מתברכת – ומברכת!

ברכה שנאמרת עם מחשבה וכוונת הלב – משמחת את השכינה!

השכינה נהנית מהברכה, כי היא - מתעטרת ומתגדלת על ידה!

ותוצאות הברכה הם - כ'אור חוזר':

כפי שהאדם מברך ונותן לשכינה, כך:

השכינה – מברכת אותו ונותנת לו - בחזרה!

השכינה מורידה ומשפיעה שפע רב ועצום לאדם – וכל זה:

בשמחה, בשפע ובעין טובה!

מה מובטח למי שמברך את ברכת 'אשר יצר' מילה במילה ובכוונה:

"לא יחלה כל ימיו! ולא יצטרך לרופא, ולא לרפואותיו" ('סדר היום').

שים לב, מוהרנ"ת מגלה כאן סוד גדול:

הברכה לאדם מגיעה – מברכתו!

יש הבטחה - "והסירותי מחלה מקרבך"!

מוהרנ"ת אומר על הפסוק:

"וברך את לחמך ואת מימיך, והסירותי מחלה מקרבך", שיש כאן:

'וברך' - ממש! הבטחה אמיתית – ממש! שע"י הברכה:

"והסירותי מחלה מקרבך", כי:

"נמשכין כל כוחות הרפואה, לתוך - אותו הדבר שאוכל ושותה".

הברכה – מעלה ומרוממת את המאכל לשורשו העליון:

שהוא בבחינת - דְּבַר ה'.

ולכן, אומר רבי נתן כשמברכים על מה שאוכלים ושותים:

"אֵין אָנוּ צְרִיכִין עוֹד - לִרְפוּאוֹת"!!!

הברכה היא – הודאה לשמו הגדול!

מוהרנ"ת מסביר, שהברכה היא – בבחינת תפילה, שהיא:

"בְּרָכוֹת וְהוֹדָאוֹת לִשְׁמוֹ הַגָּדוֹל יִתְבָּרַךְ".

מה אתה עושה ע"י הברכה?

ראשית: אתה מוכיח שאתה יודע - שהמאכל אינו שלך.

שנית: אתה מבקש רשות מהקב"ה - לאכול את המאכל.

שלישית: הברכה היא גם הודיה על המאכל, ומוכיחה - שאתה יודע:

מה המקור והשורש האמיתי של המאכל!

ושלכל מה שקיים בעולם - יש שורש אחד:

הַיְנוּ בְּחִינַת דְּבַר ה' שֶׁהוּא - הַשֹּׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן".

תוצאות הברכה: הברכה מעוררת את שורשה העליון - ומתחברת אליו.

ושם - כלולים - כל הכוחות כולם! וע"כ:

"אֵין אָנוּ צְרִיכִין עוֹד – לִרְפוּאוֹת"!

בשורש העליון - טמונים כל הברכות והישועות:

והברכה פותחת לפניך, את כל שערי הברכה, הרפואה והישועה.

דבר ה' מושך - ישועות ורפואות!

מסכם מוהרנ"ת ואומר, שאפשר למשוך את כוחות הרפואה:

"לְתוֹךְ הַמַּאֲכָל וְהַמַּשְׁקֶה שֶׁאוֹכֵל וְשׁוֹתֶה עַל - יְדֵי דְּבַר ה'".

הברכה מושכת לאדם את - כוחות הרפואה!

(ליקוטי הלכות או"ח – בר' הריח ובר' הודאה הל' ב).

כיצד הבין רבי נחמן בילדותו את סוד הברכה?

מסופר על רבי נחמן, שבילדותו, כשהיה יושב לאכול, לא היה מסתפק רק בברכת המזון, אלא:

"רק מעצמו נתן שבח והודיה לה' יתברך בלשון אשכנז, על כל סדר אכילתו, שנתנו לו באותו היום... והיה מסדר שבח והודיה לה' יתברך על כל דבר ודבר בפרט" (פעולת הצדיק עמ' נז') על זה נאמר 'סוד הרפואה לחכמים'!

סוד הרפואה ידוע – לחכמים ולנבונים!

"טוב עין - הוא יבורך" אמרו חז"ל: "אל תקרי יבורך אלא - יברך".

כשאתה מברך ומודה לקב"ה בעין טובה, על הטוב שהקב"ה נתן לך:

אתה מתברך וזוכה לכל הברכות, הישועות והרפואות.

ואומר הזוהר הקדוש:

דברים אלו לא נמסרו לדעת – אלא לחכמים!

"דידעין רזין עלאין וארחין דאורייתא"

והחכמים – יודעים סודות עליונים ודרכי התורה (פר' ויקהל, דף ריח).

רוצה 'אור חוזר' מהשכינה – מה צריך לעשות?

מעט מאוד! רק להשקיע בברכה - עוד 5 שניות!

להיות מודע עם המח והלב – שהברכה מוכיחה:

שאתה מודע לכך, שהדבר אינו שלך, ואתה מבקש רשות ממלך העולם, להשתמש – במה ששלו!

בחרת לאכול תפוח? תסתכל עליו... ותחשוב:

אני רוצה להודות לך – מלך העולם, על התפוח היפה שנתת לי...

אני מבקש רשות לאכול אותו...

שום דבר – לא שלי! וכל מה שאתה נותן לי - לא מובן מאליו!

תברך בשמחה ובעין טובה, כמו שאתה:

יודע להודות ל'בוס' בעבודה, כשאתה רוצה העלאה בשכר...

ואם קראת עד כאן, רק עוד - משהו קטן:

עוד מחשבה אחת: אני רוצה שהברכה שלי:

תעלה את ה'ניצוץ הקדוש' - לשכינה, והשכינה - תתברך בו!

תעלה את ה'ניצוץ הקדוש' - לשכינה, והשכינה - תתברך בו!

תגיד לשם יחוד... לעשות נחת רוח ושעשועים לד' יתברך...

כשאתה מעלה ניצוצות – ישועתך מתנוצצת!

כל הברכות - והישועות!

לע"נ רחל בת ריינה מלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר