שלישי בחודש

טרגדיה: נער בן 17 מבני ברק נפטר מקורונה

הוא סבל ממום מולד ולאחרונה נדבק בקורונה. אחרי כמה ימים של מאבק בנגיף, הנער בן-17 מבני ברק השיב את נשמתו ליוצרו • מתחילת החודש: 3 ילדים נפטרו לאחר שחלו באומיקרון (אקטואלי)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בית חולים בישראל, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

נער בן 17 נפטר היום (חמישי) בבני ברק מנגיף הקורונה. הנער סבל ממום מולד וממחלות רקע קשות, ולאחרונה כאמור נדבק אף בקורונה וממנו לא החלים. במהלך החודש האחרון נפטרו 3 ילדים שנדבקו בזן האומיקרון.

לפי נתוני משרד הבריאות, במהלך שלושת השבועות הראשונים של חודש ינואר נדבקו בישראל יותר מבכל השנה החולפת: לאורך 2021 אומתו כ-960,500 איש בכלל הגילאים, זאת לעומת החודש האחרון בו אומתו כ-1,160,000 ישראלים.

"אנו מזהים עלייה משמעותית באחוז הבדיקות החיוביות, שעומד השבוע על כ-20.3 אחוזים", הדגישו במרכז השליטה למאבק בקורונה. "מדובר באחוז בדיקות חיוביות גבוה במיוחד ומשקף את קיומה של תחלואה לא מאותרת נרחבת".

תסמונת PIMS היא תסמונת שנחשבת לסיבוך המאוחר החמור ביותר של הידבקות בנגיף קורונה בילדים ובני נוער, לפי מרכז השליטה, שכן היא עלולה לגרום לנזקים קשים במגוון מערכות גוף ולהתבטא כמחלה סוערת ומסכנת חיים.

דיווחים ראשונים על מקרי תסמונת פימס בילדים בישראל במהלך גל האומיקרון לצד דיווחים נוספים מארה"ב על הופעת מקרים חדשים המקושרים לאומיקרון בגל זה. בישראל בימים האחרונים אובחנו לראשונה בגל זה מספר מקרים חדשים של תסמונת פימס בילדים.

מנתונים שפרסם המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC) עולה כי אשפוזי הקורונה בילדים בארה"ב עלו בחדות והגיעו לאחרונה לשיא כל הזמנים בגל האומיקרון. הארגון מעריך שעלייה חדה זו נובעת משיעור ההתחסנות הנמוך בקרב ילדים במדינה (ובפרט בקרב ילדים מתחת לגיל 5 שאינם זכאים לחיסון בשלב זה).

לאור העלייה המהירה באשפוזי הקורונה בילדים במדינה, ממליץ הארגון לכל הילדים מעל גיל 5 להתחסן בהקדם האפשרי וכן ממליץ לנערים מעל גיל 12 להתחסן במנת הבוסטר, בשל היכולת המוכחת של החיסונים להפחית משמעותית אשפוזים, תחלואה קשה ותמותה מקורונה בילדים.

לאחרונה פורסמו מספר מחקרים מעודדים המחזקים את ההערכה כי חיסוני הקורונה צפויים להפחית באופן משמעותי ביותר את שכיחות הסיבוכים המאוחרים וארוכי הטווח של המחלה, הידועים ("לונג קוביד" ותסמונת PIMS) ואף ייתכן שאת אלו אשר טרם ידועים, שעלולים להתפתח, או לכל הפחות למתן מאוד את חומרתם של סיבוכים אלו. זאת, גם אם לא נמנעת ההדבקה של המחוסנים.

זאת בפרט, כאשר ההתחסנות מהווה את "המפגש" הראשוני עם הנגיף באופן המאפשר "אימון" מקדים ובטוח של מערכת החיסון של המחוסן למול הנגיף. כך למשל, מחקר של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC) מצא שהתחסנות מפחיתה באופן דרמטי את הסיכון לתסמונת PIMS בילדים (בכ-91 אחוזים) וממתנת מאוד את חומרת המחלה באלו שבכל זאת לקו בה. כמו כן, שלושה מחקרים נוספים העלו שהתחסנות מפחיתה באופן משמעותי את שכיחות תופעות "הלונג קוביד" באלו שחוסנו טרם שנדבקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר