"מזהים מגמת התייצבות"

חרף התנגדויות, הממשלה אישרה: התו הירוק יוארך בשבוע

שלושה שרים התנגדו להארכת התו הירוק • ראש הממשלה שידר אופטימית, אך הוסיף ש"בורר מילים כדי להימנע מאווירת 'סוף קורס', ומחגיגות סיום האומיקרון • אחרי 3 שבועות, הקבינט יתכנס (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
תו ירוק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לתחלואה בקורונה. לדבריו, "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון". בנוסף, הבוקר נודע כי קבינט הקורונה יתכנס ביום שלישי הקרוב, לאחר כשלושה שבועות מאז הפעם האחרונה.

היום האריכה הממשלה את תוקף התו הירוק בשבוע נוסף. שלושה שרים - גדעון סער, יפעת שאשא ביטון ועיסאווי פריג' התנגדו. היתר תמכו. לפי ההחלטה תקנות התו הירוק הכלליות, ובכלל זה תו ירוק במוסדות להשכלה גבוהה, יוארכו עד חצות הלילה שבין יום ראשון לשני הבא, ה' באדר א'.

"אני בורר את המילים כדי להימנע מאווירת "סוף קורס", ומחגיגות סיום האומיקרון שאינן במקומן", אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה והוסיף: "כרגע, בשעות אלה ממש, אנחנו מתמודדים עם עומס כבד בבתי החולים, עם מספר עדיין גדול של נדבקים.

"מתווה החינוך החדש שהפעלנו, מכניס 2.5 מיליון תלמידים לתוך רדאר בדיקות פעמיים בשבוע. גם הבוקר, אשתי ואני עשינו את הבדיקות לילדים. כך אנחנו מגלים מאומתים ונשמרים מהדבקה. ההורים צריכים לגלות אחריות, להקפיד לבדוק את הילדים כמו שצריך ולשלוח לבית הספר רק אם הם מרגישים טוב. עוד כמה שבועות כאלה, אם כולנו ננהג באחריות - אנחנו ביחד נתגבר גם על הגל הזה".

עוד הוחלט על הארכת הגבלת ההתקהלות במקום סגור (עד 50 איש במקום הפועל ללא תו ירוק) והארכת התו הסגול במקומות מסחר, עד לחצות הלילה שבין יום ראשון ליום שני הבא.

בנוסף, הארכת התקנות במוסדות החינוך המחייבות עובדי הוראה בהצגת תו ירוק וקובעות חובת עטיית מסיכה בכיתות הלימוד, תמשך עד ליום ראשון כ"ו באדר א׳ תשפ"ב, בחצות הלילה שבין יום א׳ ליום ב׳. תקנות התו הירוק החלות על עובדי מוסדות בריאות ורווחה יוארכו עד ליום ג׳, 01 במארס 2022, כ"ח באדר א׳ תשפ"ב, בחצות הלילה שבין יום ג׳ ליום ד׳. ההחלטות ייכנסו לתוקף בכפוף לאישור ועדות החוקה והחינוך של הכנסת.

בשלב הזה עבר בנט לדבר על העלאת השכר לחיילים. "בשבוע הקרוב, כל חייל שיפתח את תלוש השכר שלו יראה קפיצה משמעותית במשכורת, במיוחד הלוחמים שלנו. המשכורת ללוחמים עולה מכ-1,600 ש"ח לכ-2,400 ש"ח, זה זינוק גבוה. חיילים עורפיים יראו עלייה מ-800 ש"ח כיום ל-1,200 ש"ח. זה המעט במעט שאפשר לעשות בשביל מי שעושים כל כך הרבה בשבילנו".

בנט גם התייחס להורדת גיל הפטור - צעד שנוי במחלוקת בציבור החרדי. "ראו, המציאות בישראל מורכבת. יש קבוצות גדולות מאוד באוכלוסייה שפשוט לא משרתות. בחורים ובחורות צעירים, שהוסללו לא לקחת חלק בנטל הזה של ההגנה על ביטחון המדינה. זו מציאות מורכבת, אני בעד להיות חכם בעניין הזה, גם על חשבון הצדק. ולכן, אנחנו מורידים את גיל הפטור.

"אבל, אלה שכן משרתים - צריכים לקבל מאיתנו, כחברה, את כל העדיפות והכרת התודה שיש. אנחנו רוצים להודות ללוחמים והעלאת השכר לחיילים היא הדרך שלנו להגיד להם תודה. תודה למי שרואים את הזכות בשירות החובה, למי שנותנים שנים מחייהם להגנה על מדינת ישראל. בלעדיכם, בלי כל אחת ואחד שנסעו הבוקר באוטובוס לעוד שבוע בבסיס, לא היינו פה. זו האמת".

בהמשך הישיבה נפרד מיועמ"ש מנדלבליט, המסיים את כהונתו הסוערת. "היום אנחנו נפרדים מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט. אביחי, בחודשים מאז הוקמה הממשלה, עבדנו יחד, כשבפנינו אתגרים לאומיים מורכבים מאוד", אמר בנט.

ראש הממשלה הוסיף: "אין כמעט יום שבו מדינת ישראל לא מאותגרת בשדה המשפט הבינלאומי. האויבים שלנו משתמשים נגדנו בכל כלי אפשרי, גם ברדיפה משפטית וביצירת דה-לגיטמיציה בפורומים בינלאומיים.

"התפקיד שאתה מילאת, אביחי מנדלבליט, בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה, על אזרחיה, בזירה הבינלאומית - שהיא מערכה של ממש, עוד מימיך כפצ"ר ועד ימים אלה כיועץ משפטי לממשלה, הוא גדול ומשמעותי, ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה. אני מבקש, בשם ממשלת ישראל, להודות לך, אביחי, על שנים רבות ומסורות של שירות למען מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר