התחנה החדשה של 'לב טהור'

נדודי הכת הקיצונית: עשרות הגיעו לסרייבו, תושבים זועמים

אשרת שהייה של 90 יום ניתנה לעשרות מאנשי כת 'לב טהור' שהגיעו בחודש האחרון למדינה הדרום אירופית • בתקשורת המקומית סיקרו בהרחבה, ותושבים הביעו חשש: "הם בוהים כל היום" (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד מחברי הכתב בסרייבו (צילום: N1BiH)

מסע הנדודים נמשך: 40 מחברי כת 'לב טהור, הגיעו לפני כחודש אל מזרח סרייבו - העיר הגדולה במדינת בוסניה והרצגובינה בדרום אירופה, הגובלת בקרואטיה ובמונטנגרו. ההשערה היא כי חברי הכת קיבלו ממשרד פנים מקומי אשרת שהייה של תשעים יום במדינה. לאחריהם, לפי החוק המקומי, הם יצטרכו לעזוב או לבקש מקלט נוסף במקום.

בואם של התושבים החדשים לא עובר בשקט במדינה האירופית. בכלי התקשורת מסקרים בהרחבה את בואם, ומספר תושבים הביעו דאגה וחשש מבואם. "הנשים לבושות בבורקות, מכוסות, כך גם הבנות", תיארה אחת המקומיות לעיתונאים במקום. "גברים ובנים לבושים אותו דבר".

האישה המוטרדת הוסיפה וסיפרה: "כל הזמן צופים בנו, ברגע שאני פותח את דלת הבית, אני מבין שאחד מהם צופה בי מהמרפסת או מהחצר. אני מרגיש מוטרד ומודאג. אנחנו מפחדים לילדים".

עוד הוסיפה: "אני לא יכול לתאר במילים איך האווירה מרגישה לידם. מהבתים האלה מגיעים צלילים של כמה שירים דתיים, שנשמעים מצמררים. הם מושרים על ידי ילדים, והם עדיין נשמעים כאילו הם מושרים על ידי מבוגרים אנשים במצב נפשי מוזר כלשהו".

אחד מחברי הכת בסרייבו (צילום: באדיבות N1BiH)

התושבים תיארו כי הקבוצה שכרה שני בתים בשכונה. "הם נראים מוזרים", טענו. "לובשים בגדים מיוחדים ומתנהגים בצורה מוזרה. מתפללים כל היום ובוהים באנשים שעוברים ליד הבית".

הם הוסיפו ותיארו שהאורחים החריגים הובילו אותם לבצע חקירה קלה באינטרנט, שהעלתה כי האורחים נמנים עם חברי כת לב טהור. "גילינו שזו איזו קבוצה קיצונית. לכאורה, הם לא מתייחסים כל כך טוב לילדים", סיפרו. "הם לא עשו שום דבר רע בזמן שהותם כאן, אבל אנשים פשוט מודאגים. הסוכנות הממשלתית ערכה עליהם חיפוש והם לא מצאו רישום פלילי באינטרפול או במאגרי מידע דומים".

כבר שנים שחברי הכת נודדים ברחבי העולם. לאחרונה עברו חלקם לכורדיסטן לאחר ששהו בגואטמלה. הם אף פנו לא מכבר רשויות באיראן בבקשה להגר למדינה, אך במשך תקופה לא נענו.

ב'לב טהור' ניסו לשמור על ניסיונות המעבר לכורדיסטן מתחת לרדאר, אולם הניסיון לא צלח. כאשר ניסו לצאת מגואטמלה הסיפור נחשף והמעבר השתבש. לטענת אנשי הכת השיבוש נעשה "בגלל התערבות ישראלית ואמריקנית".

לפני מספר חודשים העלו בלב טהור אפשרויות שונות של נדידה לסוריה, לבנון או מדינות ערביות שונות, שבהן יקבלו אותם. כעת מסתבר שארבעים מחברי הכת הגיעו, כאמור, לסרייבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר